800
۰

مجرمین جرائم غیرخطرناک به ارائه خدمات عمومی رایگان محکوم می‌شوند

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان از اجرایی شدن طرح ارائه خدمات عمومی رایگان در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها واستفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، همزمان با دهه مبارک فجر در استان کرمان خبر داد.
trjrdsjsr
trjrdsjsr
به گزارش شستون، دادخدا سالاری امروز در جلسه بررسی اجرای ماده 79 قانون مجازات اسلامی اظهار‌ داشت: ماده 79 قانون مجازات اسلامی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید دارد.
وی با اشاره به اینکه در جرائم سبک، زندان اثر اصلاحی لازم را ندارد گفت: هدف اصلی اجرای طرح ارائه خدمات عمومی رایگان، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و دادن فرصت به مجرمین غیرخطرناک جهت کاستن اثرات بزه آنان بر جامعه و همچنین برگرداندن شرافتمندانه آنان به دامن جامعه است.
سالاری تاکید کرد: این طرح شامل جرائم سبک و جرائم غیرعمد بوده و در مورد جرائم خشن و جرائم علیه اموال و اشخاص نیست و شامل کسانی می‌شود که فاقد سابقه کیفری و امید به اصلاح آنان وجود دارد.
این مقام ارشد قضائی استان با بیان اینکه ساز و کار اجرایی این طرح  تهیه و محیا شده است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، کل اجرای ماده 79‌ قانون مجازات اسلامی به صورت استانی و با مدیریت دادسرای مرکز استان در حال انجام و اقدام است.
سالاری با تشکر از تلاش‌های مسئولان و پرسنل اداره‌کل زندان‌های استان کرمان که جهت اصلاح و تربیت مددجویان تلاش می‌کنند یادآور شد: درگذشته افرادی برای نخستین مرتبه به زندان معرفی می‌شدند و با توجه به تراکم جمعیت کیفری زندان، ورود این قبیل افراد به زندان نه تنها باعث اصلاح آنها نمی‌شد، بلکه آنان را به مجرمینی خطرناک تبدیل می‌کرد.
منبع: تسنیم
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 5146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *