800
۰
بعد از ظهر امروز انجام شد؛

نشست خبری و مطبوعاتی فرماندار سراوان با اصحاب رسانه

فرماندار سراوان بعد از ظهر امروز با جمعی از خبرنگاران شهرستان نشست خبری و مطبوعاتی برگزار کرد.
tjrsjrsdj
tjrsjrsdj
به گزارش شستون، نشست خبری و مطبوعاتی فرماندار سراوان با جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارکه فجر در فرمانداری شهرستان سراوان برگزار شد.
در این جلسه درویش ناروئی فرماندار سراوان با بیان اینکه دولت یازدهم 215 میلیارد تومان برای 360 پروژه در حوزه های مختلف در شهرستان سراوان هزینه کرده است، گفت: این میزان اعتبار نقش خوبی در ارتقای شاخصه های شهرستان سراوان به صورت کمی و کیفی دارد.
وی با اشاره به سفر وزرای کشور به شهرستان سراوان گفت: برای پروژه 110 کیلومتری راه روستای و سد ماشکید سفلی شهرستان سراوان مبلغی بالغ بر 556 میلیارد تومان ردیف مالی در نظر گرفته شده است.
فرماندار سراوان خشکسالی را یکی از مشکلات جدی شهرستان سراوان عنوان کرد و اظهار داشت: تمام آبی که در شهرستان سراوان وجود دارد به سمت کشور پاکستان سرازیر می شود و برای مهار این آب سد ماشکید سفلی که ظرفیت 130 میلیون متر مکعبی دارد، در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه سخنان مرزبانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و عملکرد خوب برخی از مسئولین را عامل امنیت در شهرستان سراوان دانست و گفت: پایانه مرزی و رسمی کوهک یکی از پیگیری های مهم ما بوده است که برای بهبود معیشت مرزنشینان تعریف شده است.
ناروئی با بیان اینکه ده درصد از واردات دام سهمیه سراوان است، تصریح کرد: سراوان تنها شهرستانی است که واردات دام در آن رونق خوبی دارد و از سال گذشته تاکنون 20 هزار راس دام از مرز سراوان وارد کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه سراوان در پرورش شتر و گیاهان گلخانه ای از ظرفیت خوبی برخوردار است، اذعان داشت: در جهت اشتغال زایی با شناسایی دامداران امکانات خوبی برای مرزنشینان و روستاییان برای پرورش شتر و گیاهان گلخانه ای در نظر گرفته شده است.
فرماندار سراوان با بیان اینکه مردم مهم ترین نقش را در تامین امنیت این منطقه ایفا کرده اند، خاطر نشان کرد: اگر امروزه شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم به این دلیل است که نیروهای ما اشراف اطلاعاتی خوبی بر مرزها دارند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه های برق و آب در سراوان زیاد است؟ گفت: علت بالا بودن تعرفه ها در سراوان این است که مصرف برق و آب در سراوان زیاد است و این مشکل در سنوات مختلف توسط مسئولین پیگیری شده است و نتیجه ای در بر نداشته است و هنوز فرمانداری سراوان در حال پیگیری حل این مشکل است.
ناروئی فرماندار سراوان در این نشست در پاسخ به این سوال که چرا برخی ادارات مانند بنیاد مسکن و میراث فرهنگی در شهرستان سراوان هنوز دارای سرپرست هستند؟ اظهار داشت: در انتخاب رئیس ادارات وزرات کشور باید پیشنهاد بدهد وتا انتخاب رئیس یک روند اداری باید طی شود و ما پیگیر این موضوع هستیم.
وی در پایان نشست خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان در سال 96 ، استان هدف گردشگری انتخاب خواهد شد، آیا برای زیر ساخت های گردشگری سراوان برنامه ای داشته اید؟ گفت: در این راستا برای بازسازی برخی از آثار تاریخی منابع خوبی تعریف شده است و برای روستای هدف گردشگری ناهوک هزینه ای بالغ بر350 میلیون تومان در نظر گرفته ایم.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 5186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *