800
۰

رونمایی از ورژن جدید اعمال خلاف شئون توسط آژانس های گردشگری؛ این بار تمسخر چادر/ برگزاری تور کویر گردی با "تم چادر سفید"!

اگرچه ادمین صفحه اینستاگرامی این آژانس گردشگری در پاسخ به اعتراضات کاربران نوشته است که«چادر سفید الزامی نیست»، اما یکی از کاربران با تمسخر کسانی که چادر می‌پوشند و حجاب برتر را در زندگی خود برگزیده‌اند، به شیطان تشبیه کرده است.
heshdf
heshdf
به گزارش شستون، اعمال خلاف شئون اسلامی در برخی از تورهای آژانس های گردشگری استان فارس کم بود که تمسخر چادر به عنوان نماد حجاب اسلامی ایرانی نیز با کمال تاسف و در پی عدم نظارت دستگاه های متولی به آن اضافه شد.

یکی از آژانس‌های گردشگری شیراز که ادعا می‌کند تورهایش را مطابق قوانین جمهوری اسلامی برگزار می‌کند،در صفحه اینستاگرام خود اقدام به برگزاری تور کویر گردی با « تم چادر سفید» کرده و نوشته است«دختر ها با چادر سفید تشریف بیارید».
اسکی، زیپ لاین، موتور چهار چرخ، موتور کراس، شتر سواری و سافاری بخشی از برنامه‌های جانبی این طور کویرگردی است.
مخاطبان این صفحه با اظهار تعجب از این«تم‌تور» و پوشیدن چادر سفید، نوشته اند:« نمیشه مانتو سفید بپوشیم، من تو عمرم چادر نپوشیدم».
یکی دیگر از مخاطبان فضا را اینطور ترسیم کرده است:« بعد باچادرسفید موتوکراس و شترسواری و غیره انجام باید داد؟».
اگرچه ادمین صفحه اینستاگرامی این آژانس گردشگری در پاسخ به اعتراضات کاربران نوشته است که«چادر سفید الزامی نیست»، اما یکی از کاربران با تمسخر کسانی که چادر می‌پوشند و حجاب برتر را در زندگی خود برگزیده‌اند، به شیطان تشبیه کرده و می‌نویسد« شما میتونی خاص باشی چادر سیاه بپوشی نقش شیطان ایفا کنی».

این که برگزاری این تورها با چه اهداف و انگیزه‌هایی برگزار می‌شود و آیا مطابق با قوانین جمهوری اسلامی هست یا خیر، در جای خود قابل بررسی و تأمل است، زیرا در برنامه‌های قبلی که تصاویر و فیلم‌های آن در صفحه اینستاگرام این آژانس مشهود است، ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی به مراتب دیده‌ می‌شود.

جلف بازی با چادر سفید همراه با اسکی‌ و شترسواری!
اما این که برنامه‌ای با عنوان«تم‌ تور» برگزار شود و در آن چادر که نوعی پوشش سنتی ایرانی است و بعدها از سوی اسلام مورد تأیید و تأکید قرار داده شده وسیله‌ای برای سرگرمی و گاهی تمسخر قرار گیرد جای سؤال دارد.

آیا برگزاری این تور‌ها و تورهای اینچنینی که در آن پسران و دختران جوان باورها و هنجار‌های جامعه را مورد هجمه و تمسخر قرار می‌دهند از مصادیق ولنگاری فرهنگی نیست؟
ولنگاری فرهنگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود به آن اشاره کرده‌ و نسبت به بروز آن در جامعه هشدار داده‌اند، عبارت است از ذهنیت‌ها، افکار و رفتارهایی که متناسب با فرهنگ دینی و اخلاقی و ارزش‌های انسانی حاکم بر جامعه نباشد.

رفتارهای و پوشش‌های نامناسب و هر اقدامی که مغایر با شؤون اسلامی، اخلاقی و آموزه‌های مکتبی و سنت‌های حاکم بر جامعه باشد، منجر به هنجارشکنی و بر هم زدن نظم و ثبات اخلاقی و ارزش‌های انسانی می‌شود.
 
جلف بازی با چادر سفید همراه با اسکی‌ و شترسواری! این رفتارها و اقدامات، روابط سالم اجتماعی و انسانی را مختل می‌کند و جامعه به لحاظ اخلاقی با مشکلات و آسیب‌های فراوانی روبرو می‌شود و عوارض و آثار تخریبی فراوانی در حوزه‌های مختلف به دنبال دارد.

شایسته است مسؤولان استان فارس که همواره بر اهمیت بحث فرهنگ تأکید کرده‌ و در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف به این بحث پرداخته‌اند، پاسخ دهند برگزاری تور کویر‌گردی با تم چادر سفید در کدام بخش فرهنگی گنجانده می‌شود و جزو ارزش‌های جامعه است یا ضد ارزش‌ها، جزو فرهنگ جامعه اسلامی ایرانی است یا ضد فرهنگ و از مصادیق ولنگاری فرهنگی است؟

انتظار می‌رود مدیران فرهنگی استان که مسؤولیت فرهنگ و مسؤولان انتظامی و قضایی که مسؤولیت امنیت روانی و فکری جامعه را برعهده دارند به این مسأله ورود کرده و جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرند.

شایان ذکر است، پرداختن به این‌ ناهنجاری‌ها به معنای این نیست که جامعه و به ویژه جوانان نیاز به تفریح و شادی ندارند، جوانان به دلیل شرایط سنی و جسمی خاص در دوره جوانی بیش از دوران دیگر نیاز به شادی و تفریح دارند و باز هم شایسته است مسؤولان زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای رفع هیجانات جوانان را به صورت مطلوب و همانند کلان‌شهرهای بزرگ دیگر فراهم کنند.   منبع: دانا
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 5207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *