800
۰

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در «الباب»/جزئیات نفوذ مدافعان «کفریا-فوعه» به اتاق عملیات تروریست‌ها + نقشه

منابع میدانی از دستاورد قابل توجه مدافعان «کفریا و فوعه» در منفجر کردن اتاق عملیات تروریست‌ها و موفقیت نیروهای ارتش سوریه در آزادسازی دو تپه مهم در حومه شرقی حلب خبر دادند که به تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گروه تروریستی داعش در شهر «الباب» منجر می‌شود.
gerwga
gerwga
به گزارش شستون، نیروهای ارتش سوریه دقایقی پیش، تپه‌های «الحواره و المجبل» در شمال غربی تپه «العویشنه» در حومه شرقی حلب را آزاد کردند تا حلقه محاصره گروه تروریستی داعش در شهر «الباب» بیش از پیش تنگ‌تر شود.
این در حالی است که تروریست‌های داعشی یک زره‌پوش ارتش ترکیه را در اطراف شهرک «بزاعه» در نزدیکی شهر الباب به آتش کشیدند.
خبر دیگر اینکه رسانه‌های کُردی گزارش دادند که ارتش ترکیه 160 متر به داخل سوریه در نزدیکی روستای «دیک مداش» تابع شهر «عفرین» در حومه شمالی حلب نفوذ کرده است.
همچنین در جریان درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه(از گروه‌های کردی) با گروه‌های موسوم به الجیش الحر که تحت حمایت ترکیه عملیات موسوم به سپرفرات را به بهانه مقابله با داعش انجام می‌دهند، شماری از نیروهای دو طرف کشته شدند، این درگیری‌ها در جنوب شهر «جرابلس» در حومه شمال شرقی حلب رخ داد.

داعشی‌ها لوله‌های گاز حمص را منفجر کردند
از حمص در مرکز سوریه هم خبر می‌رسد که تروریست‌های داعشی، لوله‌های گاز میادین «حیان» از سمت شرق، غرب و شمال را منفجر کردند که سبب بروز آتش‌سوزی گسترده شد،‌این در حالی است که درگیری‌ها میان ارتش سوریه و این گروه تروریستی در محورهای مختلف در حومه شرقی حمص ادامه دارد.
درگیری‌های شدید در غوطه شرقی دمشق
در حومه دمشق هم درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در اطراف منابع آبی از سمت شهر «عربین» در غوطه شرقی در پی حمله شدید تروریست‌ها به مواضع ارتش رخ داده است. یک منبع میدانی تاکید کرد عملیات نفوذ تروریست‌ها به شکست منجر شده و هشت نفر از آنها به هلاکت رسیده و چندین مقر آنها منهدم شده است.
نیروهای ارتش سوریه همچنین حمله گروه‌های تروریستی به مواضعش در محور «المیدعانی- حزرما» در عمق غوطه شرقی را دفع کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.
خبر دیگر  این‌که یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش ملقب به ابوالبراء در نتیجه انفجار بمبی که در خودروی حامل وی کارگذاشته شده بود، به هلاکت رسید.
جزئیات عملیات پیچیده مدافعان «کفریا و فوعه» در قلعه تروریست‌های تکفیری
یک منبع از شهرک محاصره شده الفوعه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق گفت کمیته‌های مردمی مدافع شهرک‌های محاصره شده کفریا و الفوعه در حومه شمالی ادلب، در یک عملیات منحصر به فرد که با همکاری یگان مهندسی شهرک انجام دادند،‌توانستند به داخل مواضع تروریست‌ها در محور «الصواغیه» در نزدیکی الفوعه نفوذ و اتاق عملیاتی آنها را بمب‌گذاری کنند، تکفیری‌ها از طریق این  اتاق، به طور مرتب شهرک‌های محاصره شده را هدف حملات خود قرار می‌دهند.
این منبع تاکید کرد اتاق موسوم به اتاق عملیات العیسی که خطری برای مردم کفریا و  الفوعه قلمداد می‌شد، در پی این عملیات موفقیت‌‌آمیز که بیش از 6 ساعت طول کشید، منفجر و منهدم شد.
این منبع همچنین اعلام کرد جنگنده‌های سوری در طول شب گذشته بیش از 12 بار مواضع  تروریست‌ها را در ادلب و حومه جنوبی آن بمباران کردند که صداهای انفجارهای مهیبی در پی آن شنیده شد و وحشت تروریست‌ها را به دنبال داشت.
در تازه‌ترین خبر درباره درگیری گروه‌های تروریستی در حومه ادلب، گروه موسوم به احرار  الشام به مقرهای گروه موسوم به جیش السنه از گروه‌های تشکیل دهنده باند هیئه تحریرالشام(به سرکردگی جبهه النصره) در شهرک «ترملا» در حومه جنوبی ادلب حمله کردند و سلاح‌ها و تجهیزات آن را با خود بردند.
منبع: تسنیم
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 5328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *