800
۰
در گردهمایی ۲۲ بهمن عنوان شد:

امام خمینی(ره) پرچم دار انقلاب اسلامی ایران است/ ظهور و بروز ماهیت مردمی انقلاب در تمامی ادوار گذشته

مشاور استاتدار سیستان و بلوچستان در امور سازمان های مردم نهاد در جمع مردم سراوان گفت: امام خمینی (ره) پرچم دار انقلاب اسلامی ایران است و ماهیت مردمی انقلاب در تمامی ادوار گذشته ظهور و بروز داشته است.
ن
ن
به گزارش شستون، صفر اسلامی مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در گردهمایی مردم سلحشور و ولایت مدار شهرستان سراوان در یوم الله بیست و دوم بهمن ماه به جنگ های اول و دوم در تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا آن دوران در التهاب یک جنگ جدید بود لذا در آن شرایط  قدرت های جهانی برای آنکه بتوانند منافع خود را حفظ کنند جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کردند.
وی  هدف از تقسیم جهان به بلوک شرق و غرب را زیر سلطه قرار دادن عنوان کرد که در چنین شرایطی کشور بزرگ و متمدن ایران در بلوک غرب و تحت استعمار انگلیس و آمریکا قرار گرفت که بر اساس یک توافق نانوشته میان دو بلوک هیچ کشوری حق برهم زدن ثبات کشورهای مستعمره آنان را ندارد که خود این مسأله به عنوان یک پارامتر برای کشور هایی که هیچ گونه پشتوانه ی آرای مردم را نداشته اند مانند حکومت شاهنشاهی که موروثی منتقل می شد، احساس یک جزیره ثبات برای آنان قرار گرفت.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان  ادامه داد: حکومت شاهنشاهی از این قاعده مستثنا نبوده است و طرح های  اصلاحات ارضی، طرح کاپیتولاسیون و طرح های دیکته شده دیگر از سوی آمریکا که دولت ایران در آن زمان این دیکته را بر ملت ایران انشاء می کرد که مسائل اعتقادی و مذهبی مردم در نظر گرفته نمی شد.
اسلامی با بیان اینکه در چنین شرایطی علما، روحانیون، اندیشمندان اسلام احساس مسئولیت کردند و ندای اسلام، عدالت و آزادی را سردادند، گفت: پرچم دار نهضت انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) است که حضرت امام از ظلم و ستم شاهنشاهی به پیشگاه مردم ستم ستمکاران را آگاهی داد مردم مذهبی ایران به رهبری و زعامت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.
وی یکی از مهم ترین ارکان و عنصر نهضت انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی (ره) را برشمرد که از شمولیت عام برخوردار بود، همانطور که در استمرار آن رهبری مقام معظم رهبری عامل تداوم انقلاب اسلامی است.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور سازمان های مردم نهاد  نقش مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهم برشمرد زیرا در انقلاب قاعده مردم نادیده گرفته نشده است.
اسلامی با اشاره به اینکه ماهیت مردمی در تمامی ادوار انقلاب ظهور و بروز داشته است، بیان داشت: انتخابات مختلف در طول انقلاب بیانگر این است که نظام جمهوری اسلامی ایران خواهان مشارکت مردم در ساختار تصمیم گیری کشور است و حضور مردم در مجلس، شورا ها، مجامع و محافل صنفی، سیاسی و مذهبی گواه این مدعا است که تحقق بخش انقلاب اسلامی ایران شد.
وی اعتقادات و پایبندی به مسائل مذهبی و اسلامی را سومین عنصر شکل گیری انقلاب اسلامی ایران برشمرد چراکه افکارملت ایران ریشه در اسلام دارد و در آن زمان رژیم شاه می خواست به اعتقادات مردم دهن کجی کند.
اسلامی ادامه داد: ما مردم باید از جمهوریت و اسلامیت انقلاب سیانت کنیم تا در هیچ عرصه و مکانی  خدشه دار نشود و هیچ عنصری نتواند جمهوریت و اسلامیت مردم را زیر سوال ببرد.
وی بزرگ ترین  دستاورد انقلاب را حضور فعال و پویا مردم در تمامی صحنه ها عنوان کرد.
  
انتهای پیام/1319
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 5388
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *