800
۰

کشف چند شرکت مرتبط با «بانک سرمایه»/نامه اعتراضی کمیته به «دانش آشتیانی» و «سیف»

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کشفیات تازه این کمیته را تشریح کرد.
کوچکی
کوچکی
به گزارش شستون، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان آخرین نتایج کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تشریح کرد.

وی گفت: برخی باندهای اختلاس کننده در بانک سرمایه درصدد عزل و برکناری مدیر عامل فعلی این بانک هستند؛ این در حالی است که در زمان فعالیت این شخص آنچنان مشکلی در پرونده صندوق مشاهده نشده است و وی حتی از جمله افرادی بوده که در مواجه با اختلاس های صورت گرفته در بانک سرمایه، به قوه قضاییه شکایت کرده است.

**اسناد فساد

کوچکی ن‍ژاد با بیان اینکه مدیر عامل فعلی بانک سرمایه با روند تحقیق و تفحص همکاری داشته است، ادامه داد: ما تاکنون اسنادی دال بر فساد اقتصادی مدیر عامل فعلی بانک سرمایه به دست نیاورده ایم.
 
**نیت انحراف
 
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس تاکید کرد: برخی با نیت انحراف و اختلال در مسیر تحقیق و تفحص به دنبال عزل مدیر عامل فعلی بانک سرمایه هستند که کمیته مذکور هم با دو نامه جداگانه مراتب اعتراض خود را به وزیر آموزش و پرورش و رییس کل بانک مرکزی اعلام داشته است.

کوچکی نژاد با اشاره به پیشنهاد عزل مدیر عامل بانک سرمایه به رییس کل بانک مرکزی و متن نامه اعتراضی کمیته به مسئولین ذیربط در این موضوع  بیان داشت: طی این نامه عنوان شد که اقدام وزیر و رییس کل بانک مرکزی یک اقدام غیر عرفی و غیر قانونی است.
 
وی ادامه داد: همچنین بر اساس این نامه عنوان شد که چرا زمانی که نمایندگان مشغول بررسی موضوع هستند شما (دانش آشتیانی و سیف) در برخی از قست‌هایی که روزی دیگران در آن قسمت ها مشکل ساز بوده اند، اختلال ایجاد می کنید.
 
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس تصریح کرد : این مسئولین به هیچ وجه حق ندارند مدیر عامل فعلی بانک سرمایه را عزل کنند.
 
**جمع بندی درباره بانک سرمایه
 
کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته مذکور بیان داشت: در حال حاضر کمیته بیشتر بر روی شرکت هایی از جمله شرکت ساختمانی معلم، و ماشین سازی اراک تحقیقات دارد و بر روی پرونده بانک سرمایه به یک جمع بندی اولیه رسیده  است.
 
**کشفیات کمیته
 
وی تصریح کرد: البته در روند بررسی این تحقیق و تفحص مطلع شدیم که بانک سرمایه چند شرکت دیگر هم دارد و احتمالا مفاسد اقتصادی در آنها وجود داشته باشد.
 
**گزارش اردبیهشت
 
کوچکی نژاد درباره زمان ارائه گزارش کمیته صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس گفت: به هر حال اقدامات کمیته همچنان در جریان است و امیدواریم بتوانیم پیش از اردیبهشت سال ۹۶ گزارش این تحقیق و تفحص را به صحن ارائه کنیم.
 
انتهای پیام /
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 5440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *