800
۰
نکته های قابل توجه برای جذب کلسیم در بدن؛

عدم جذب کلسیم با مصرف بیش از حد نمک، غذاهای شور و کافئین/ پوکی استخوان ناشی از کمبود کلسیم

سرپرست انتقال خون شهرستان زابل عنوان کرد: کلسیم نقش به سزایی در سلامت افراد دارد به طوری که کمبود این‌ماده مغذی سبب پوکی استخوان می شود.
کلسیم
کلسیم
به گزارش شستون، فهیمه حسینی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز داشت: بدن به کلسیم به عنوان یک ماده مغذی به شدت نیاز دارد به طوری که کمبود آن مشکلات فراوانی را ایجاد می کند که در این راستا پوکی استخوان به دلیل کمبود این ماده ارزشمند رخ می دهد.

وی افزود: کلسیم سبب تقویت دندان و استخوان ها می شود بنابراین کودکان با توجه به ساخته شدن و رشد استخوان هایشان بیش از همه به آن نیازمند هستند.

حسینی ادامه داد: کلسیم نقش مهمی در عملکرد بدن دارد به طوری که این ماده مغذی در کاهش بیماری هایی از قبیل فشار خون، سرطان روده و سرطان پروستات نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه، به منظور جذب بهتر کلسیم باید از شیر و ماست استفاده کرد ادامه داد: با اضافه کردن شیر یا ماست به سوپ به جذب این ماده غذایی به بدن خود کمک کنید.

سرپرست انتقال خون زابل تصریح کرد: افراد تا حد امکان مصرف کافئین را کاهش دهند چرا که مقادیر زیاد کافئین می تواند جذب کلسیم را کاهش دهد همچنین مصرف سبزی های برگدار تیره مانند بروکلی را افزایش دهند چرا که جذب کلسیم از این طریق به راحتی امکان پذیر می شود.

حسینی در پایان گفت: مصرف نمک و غذاهای شور را باید تا حد امکان کاهش داد چرا که زیاد بودن نمک غذا سبب دفع بیشتر کلسیم در قالب ادرار می شود بنابراین غذاها را کم نمک بخورید تا سلامت خود را تضمین کنید.
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 5477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *