800
۰
با 34 امضاء؛

طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی اعلام وصول شد+متن استیضاح

طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 34 امضا در صحن علنی امروز اعلام وصول شد.
ا
ا
به گزارششستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 34 امضا در صحن علنی امروز اعلام وصول شد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس با قرائت اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: نامه کمیسیون عمران پس از بررسی های لازم با تعداد 34 امضاء نمایندگان که تقدیم هیات رئیسه مجلس گردید اعلام وصول می شود.

وی اضافه کرد: مطابق بند 225 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر ظرف 10روز باید در مجلس حضور پیدا کند و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

متن کامل طرح استیضاح به‌ شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً این‌جانبان امضاء‌کنندگان ذیل به‌عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌استناد بند اول اصل 89 قانون اساسی و ماده 222 آیین‌نامه داخلی مجلس به‌دلایل زیر تقاضای استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی را داریم.

1 ــ سیستم ریلی به‌عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل و نقل در دو سال گذشته در یک محل موجب دو سانحه مرگبار شده است در حالی که اولاً عامل آن مشکل مدیریتی و خطا در برنامه‌ریزی بوده و نه یک اتفاق. ثانیاً در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل و نقل ریلی هشدار داده شده بود و ثالثاً این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سؤال در استیضاح قبلی بود و بلاک‌بندی این مسیر به‌عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به‌دلیل سوء مدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد.

2 ــ علت به‌کارگیری نیروی بازنشسته علی‌رغم مخالفت وزارت اطلاعات به‌عنوان مسئول حراست وزارتخانه چیست و چرا علی‌رغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده‌اید و در قبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سوء استفاده‌های مدیریتی سکوت کرده‌اید؟

3 ــ توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به جناب‌عالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی دارد؟

4 ــ مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچ‌گاه معرفی نشد. طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.

5 ــ علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی در اختیار کمیسیون عمران قرار ندادید، چیست؟

6 ــ علت اینکه در هیئت دولت به‌جای کار وزارتخانه به‌دنبال طرحهای حزب‌سازی هستید، چیست؟

7 ــ علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاه‌های کشور و عدم نظارت بر فعالیتهای اقتصادی مدیران این شرکت چیست؟

8 ــ چرا بررسی سانحه آنتونوف 149 تهران ــ طبس را متوقف نمودید؟

9 ــ در خصوص 4 سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید؟

10 ــ برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید؟

11 ــ در تمام دنیا با سوانحی چون سقوط آنتونوف و قطار سمنان، مدیر مربوطه استعفا یا برکنار می‌شد اما شما در سانحه آنتونوف که با مجوز غیرقانونی رئیس هواپیمایی وقت فعالیت می‌کرد، رسماً از ایشان حمایت کردید و جلوی استعفای ایشان را گرفتید، چه پاسخی به افکار عمومی دارید؟

12 ــ کریدورهای بین‌المللی عبوری از ایران به‌دلیل عدم اقدام به‌موقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملاً فرصتهای نسلهای آینده در حال از دست رفتن است، چه پاسخی دارید؟

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 5479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *