800
۰

درخواست کمک مادر فداکار نیمروزی در نگهداری فرزندان معلول/ پرداخت حق توانبخشی ناچیز بهزیستی برای نگهداری فرزند معلول نیمروزی

مادران ایرانی همواره به‌ عنوان اسوه‌های عشق و مهربانی و فداکاری شناخته می‌شوند و این مادر نیمروزی به هر سختی از دو فرزند معلول خود مراقبت می کند.
ث
ث
به گزارش شستون، به  نقل از خبرنیمروز، مادران ایرانی همواره به‌ عنوان اسوه‌های عشق و مهربانی و فداکاری شناخته می‌شوند این مادر فداکار در روستای فتح الله ازتوابع شهرستان نیمروز از دو فرزند معلول خود نگه داری می کند.
پدر این خانواده چندین سال است که همسر و فرزندان خود را رها کرده است و مادر خانواده به تنهایی از دو فرزند خود که دچار معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی هستند مراقبت می کند.
پسر این خانواده به دلیل معلولیت ذهنی، شکستن و بهم زدن وسایل داخل منزل، پاره کردن فرش ها، آسیب رساندن به همسایه ها و حمله به افراد خانواده سالهاست که با غل و زنجیر بسته می شود.
دختر 21 ساله این خانواده دچار معلولیت جسمی و ذهنی است که از لحاظ جسمی رشد نکرده و هزینه پوشک و خرید دارو مشکلات فراوانی را برای این خانواده به وجود آورده است.
 

درآمد این خانواده تنها یارانه و ماهیانه مبلغ بهزیستی است که به دو فرزندش میدهد و با توجه به شرایط جسمی معلولین و تهیه دارو، این پول چندان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.
مادر این معلول در گفتگو با خبرنیمروز اظهار داشت: به خاطر سالها پرستاری از دو فرزند معلول خودم به شدت از کمر درد رنج می بردم که قادر به انجام کارهای فرزندان خود نیستم.
وی با بیان اینکه بهزیستی حمایت چندانی از دو فرزند معلولم نداشته، افزود: بهزیستی حمایت های لازم را از این قشر ندارد.
مادر معلول تصریح کرد: بارها به بهزیستی و سایر نهادها جهت نگه داری پسر معلولم مراجعه کرده ام متأسفانه بهزیستی گفته ما نمیتوانیم فرزند شما را قبول کنیم و باید به مرکز استان تحویل بدهی و ماهیانه مبلغ 400 هزار تومان هزینه نگهداری فرزندت را پرداخت کنید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه های سرسام آور برای تامین هزینه خوراک و دارو مانده ام و توان پرداخت پول بابت نگه داری فرزندم را ندارم.
این چنین خانواده هایی در جامعه ما زیاد هستند که روزهای خوب زندگی خود را صرف مراقبت و نگهداری از فرزندان معلول خود می کنند.
لازم است مسئولان برای آموزش این خانواده ها و جبران بخشی از هزینه هایی که برای شهروندان معلول انجام می شود، برنامه داشته باشند و جامعه نیز در مقابل اراده سخت و فولادین آنها به وظیفه انسانی و دینی خود عمل کند.
گفتنی است؛ خیران و نیکوکاران در صورت تمایل به کمک این خانواده می توانند از طریق شماره کارت بانک صادرات 6037691980002059 و یا از پرداخت آنلاین از طریق لینک https://www.payping.ir/Sistan1395 اقدام کنند.
در ادامه تماسی که با علیرضا قربانی مسئولی بهزیستی نیمروز داشتیم وی افزود: چنین معلولی تحت حمایت این نهاد نیست.
انتهای پیام/  
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 5503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *