800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان در گفت و گو با شستون:

پرندگان مهاجر، ناقلین سالم ویروس آنفولانزا/مورد مثبتی از بیماری آنفولانزار در سراوان مشاهده نشده است

رئیس دام پزشکی سراوان با بیان اینکه پرندگان مهاجر ناقلین سالم ویروس آنفولانزا هستند، گفت: از شکار پرندگان مهاجر خودداری شود.
htrgjhd
htrgjhd
حمید درازهی رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه پرندگان مهاجر ناقلین سالم ویروس آنفولانزا هستند، گفت: از شکار پرندگان مهاجر خودداری شود.
وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در شهرهای هم جوار شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: از ورود مرغ زنده بدون مجوز به شهرستان سراوان باید جلوگیری شود.
رئیس دامپزشکی سراوان با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی باید از ورود پرندگان، به صورت غیر قانونی جلوگیری کند، افزود: فروش مرغ زنده در شهرستان سراوان ساماندهی خواهد شد.
وی پیشگیری از ورود بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را از اهداف خود عنوان کرد و بیان داشت: مورد مثبتی از بیماری آنفولانزا در شهرستان سراوان مشاهده نشده است.
درازهی با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و تمام پرندگان را آلوده می کند، تصریح کرد: مردم تلفات غیر عادی پرندگان را حتما به مراکز دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
وی خاطر نشان کرد: اگر بیماری آنفولانزا در شهرستانی شیوع پیدا کند باعث تلفات صد درصدی در واحد های صنعتی مرغ خواهد شد.
درازهی رئیس دامپزشکی سراوان در پایان با بیان اینکه مورد مثبتی از انتقال بیماری آنفولانزار از پرندگان به انسان در سراوان دیده نشده است، گفت: مردم از خرید مرغ بیمار خودداری کنند و مراکز صنعتی در صورت مشاهده مورد مثبتی از بیماری آنفولانزار در پرندگان را به مراکز دامپزشکی اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 5622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *