800
۰
شستون؛

عزم جدی مسئولین جهت پرپایی نوروزی متفاوت در سرزمین نخل و نگاره

با توجه به قرار گرفتن در آستانه ایام نوروز سال 96 مسئولین شهرستان سراوان جهت معرفی سراوان و برپایی نوروزی باشکوه تر عزم خود را جزم کردند.
rhesaheas
rhesaheas
به گزارش شستون، در شهرستان سراوان 420 اثر تاریخی وجود دارد که 130 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
حمزه ندرت زهی سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: روستای ناهوک، دزک، کوهک، کلپورگان و کله گان از روستاهای هدف گردشگری سراوان هستند.


وی در ادامه سنگ نگاره های دره نگاران، نخلستانها و قنات های پر آب را از مناطق گردشگری روستای ناهوک دانست و گفت: آبشار چوتین گون از جاذبه های طبیعی روستای ناهوک است.

سرپرست میراث فرهنگی سراوان با بیان اینکه روستای هدف گردشگری کوهک به عنوان شرقی ترین نقطه کشور ایران شناخته شده است، اظهار داشت: طلوع و غروب خورشید برای اولین بار در این منطقه رویت می شود.

وی با شاره به اینکه کارگاه سفال کلپورگان یک موزه زنده در سراوان است، تصریح کرد: این هنر تاریخی با قدمت 7هزار ساله خود توسط زنان بلوچ و بدون استفاده از چرخ انجام می شود.

ندرت زهی قبرستان، تپه نمکی، چشمه آب گوگردی را از آثار تاریخی شهر گشت دانست و اذعان داشت: روستای کله گان به عنوان ماسوله بلوچستان شناخته شده است.
وی در ادامه گفت و گو از برپای نمایشگاه صنایع دستی در موزه محلی و ورودی شهرستان سراوان خبر داد و عنوان کرد: در نهم فرودین ماه سال 96 ارای بازی های بومی محلی را در موزه محلی سراوان خواهیم داشت.
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری سراوان  موزه محلی خیابان آزادی سراوان، تاس و کپل روستای دزک و موزه سفال کلپورگان را از موزه های فعال سراوان عنوان کرد و گفت: جشن هایی را با همکاری شهرداری و اعضای ستاد اجرایی در میادین ورودی شهر ستان سراوان در ایام نوروز اجرا خواهیم کرد:
وی در پایان با بیان اینکه مدارس بخش های جالق، بم پشت و گشت در ایام نوروز در اختیار ستاد اجرای هستند، تصریح کرد: خانه معلم، مهمان سراها و برخی مدارس شهرستان سراوان جهت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی آماده هستند.
 
انتهای پیام/1675
 
 
 
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 5635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *