800
۰
فرماندار سراوان:

راه اندازی پایانه مرزی کوهک در سراوان

فرماندار سراوان از راه اندازی پایانه مرزی کوهک در آینده نزدیک خبر داد.
rhesherh
rhesherh
درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از راه اندازی پایانه مرزی کوهک در آینده نزدیک در شهرستان سراوان خبر داد و گفت: مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتری مرز زیر پوشش طرح مرزنشینی قرار خواهند گرفت.
 
وی بالا بردن سطح معیشت و رفاه اقتصادی مرزنشینان را از اهداف راه اندازی این پایانه مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه زندگی مردم در بخش بم پشت سراوان به مرز وابسته است، برای تقویت اقتصاد مرزنشینان و راه اندازی تجارت باید از مرز به نحو مطلوب و بهینه استفاده کرد.
 
فرماندار سراوان در ادامه با اشاره به اینکه در پی سفر وزیر کشور به سراوان، مصوبه پایانه رسمی کوهک به عنوان پنجمین پایانه مرزی استان صادر شده است، افزود: در حال حاضر مراحل اداری آن در حال انجام است که محقق شدن این ظرفیت تاثیر مهمی بر زندگی مرزنشینان خواهد داشت.
 
وی واردات دام از کشور پاکستان، از طریق بازارچه مرزی کوهک را یکی دیگر از ظرفیت های بسیار خوب این منطقه دانست و تصریح کرد: مردم باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند و مشکارت بهتری داشته باشند.
 
ناروئی فرماندار سراوان با بیان اینکه روستای کوهک به عنوان شرقی ترین نقطه ایران شناخته شده است، عنوان کرد: روستای مرزی کوهک نخستین روستا در کشور است که خورشید در آن طلوع می کند و به سرزمین آفتاب نیز معروف است. 
 
قابل ذکر است که در نشست اخیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در 15 آذرماه اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نخستین جلسه که روز گذشته (14 آذر) در مورد بازارچه مرزی کوهک سراوان در سطح ملی (در تهران) برگزار شد موافقت اولیه برای تبدیل این بازارچه به پایانه رسمی مرزی انجام شد تا عملا این استان بتواند با پنج پایانه رسمی فعالیت های اقتصادی خود را ادامه دهد. 
 
انتهای پیام/1675 
 
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 5638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *