800
۰
​در آستانه سفر رئیس جمهور به پهناورترین استان کشور؛

تکلیف 99 طرح روحانی برای آبادانی سیستان و بلوچستان به کجا رسید؟/ دبیر ستاد پیگیری مصوبات: نمی توانم در خصوص اجرایی شدن این 99 طرح بگویم!

در حالی روحانی در سفر سال 93 خود به سیستان و بلوچستان گفته بود ۹۹ طرح برای سیستان و بلوچستان نهایی شده است که تا پایان امسال یا در نیمه اول سال آینده اجرا خواهند شد که دبیر ستاد پیگیری مصوبات هئیت دولت در استان می گوید نمی تواند در خصوص این 99 پروژه بگوید!
bhrfefd
bhrfefd
به گزارش شستون، فروردین ماه 93 حسن روحانی با کوله باری از وعده های رنگارنگ راهی دیار دریا و کویر شد تا شاید گره ای از مشکلات مردم رنجیده سیستان و بلوچستان باز شود غافل از اینکه سخنان روحانی از جنس همان وعده های 100 روزه اقتصادی است!
 
در هر حال روحانی در سیستان و بلوچستان با همان روال سابق از عمران و آبادانی برای سرزمینی خبر داد که در انتخابات سال 92 بیشترین رای را به سبد او ریختند اما امروز که به آخرین ماه های سکانداری حسن روحانی در دولت نزدیک می شویم آنچه گویا است اینکه وعده های دولت در حد همان وعده مانده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پایان سفر خود به سیستان و بلوچستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۹۹ طرح برای سیستان و بلوچستان نهایی شده است که تا پایان امسال یا در نیمه اول سال آینده اجرا خواهند شد، افزود: البته گاهی پیش می آید که برخی درخواست ها از سوی مردم و مسئولان در جریان سفر اعلام می شود که به لحاظ محدودیت ابعاد و منابع مورد نیاز امکان بررسی و تصویب آنها در طول سفر وجود دارد و نهایتاً تایید می شوند و برخی درخواست های دیگر مطرح می شود که به طور طبیعی باید در جلسات دولت در تهران مورد بررسی دقیق قرار گیرند.
 
پیگیری و اجرایی شدن 99 طرح رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان را از ماندانا زنگنه دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان وبلوچستان پیگیر شدیم که وی در این خصوص گفت: نمی توانم در خصوص اجرایی شدن این 99 طرح بگویم!
 
وی افزود: در سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان در مجموع 77 وعده و تفاهم نامه شامل ( 23 وعده و 54 تفاهم نامه ) به تصویب رسید که مجموع تحقق هر دو آنها 90 درصد است.
 
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان ادامه داد: به دلیل جلوگیری از اشتباه دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان در قالب وعده، تفاهم و کل پروژه ها تقسیم شده است.
 
وی در پاسخ به اینکه چگونه باید اجرایی شدن 99 طرح رئیس جمهور را برای سیستان و بلوچستان را پیگیری کرد، افزود: در این دو روز درگیر سفر رئیس جمهوری هستیم!
 
ماندانا زنگنه ادامه داد: اگر دنبال این هستید که به مردم اطلاع رسانی کنید، مواردی که اتفاق افتاده را منعکس و مردم را امیدوار کنید.
 
خبرنگار عصرهامون خطاب به دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان گفت به دنبال این هستیم که چه تعداد از 99 طرح رئیس جمهور در سفر سال 93 به استان اجرایی شده است که وی اظهار کرد: ما اصلا نمی توانیم جواب بدهیم!
 
در پایان و با توجه با اینکه زنگنه دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان جوابی روشن در خصوص اجرایی شدن 99 طرح دولت که روحانی قول داده بود تا نیمه اول سال 95 اجرایی شود، نداد قضاوت را به عهده افکار عمومی قرار می دهیم.
 
منبع: عصر هامون
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 5659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *