ایران به تحریریه صدای آمریکا هم نفوذ کرده است/ لزوم وضع محدودیت‌های جدید علیه ایران

9 اسفند 1395 ساعت 13:54

در این نامه ادعا شده است برخی از عناصر وابسته به ایران حتی در تحریریه شبکه ضد ایرانی صدای آمریکا هم نفوذ کرده اند.


به گزارش شستون؛ طی روزهای گذشته یک گروه از نزدیک به 100 تن از مخالفان برجسته ایرانی و عناصر ضد انقلاب خواستار راه اندازی گروه تحقیقاتی از سوی کنگره آمریکا شدند.
این گروه مدعی شد گروه های وابسته به ایران به صورت مخفیانه برای نفوذ در سیاست ایالات متحده تلاش می کنند.
وبسایت "واشنگتن فری بیکن" می گوید به نسخه‌ای از این نامه دست یافته استکه طی آن این 100 عنصر ضد انقلاب مدعی شده اند که ایران حتی به داخل تحریریه شبکه تلویزیونی معاند "صدای آمریکا" نیز نفوذ کرده و از حضور عناصر مخالف خود در این شبکه جلوگیری می کند.
این گروه ضد انقلاب در این نامه می گویند که کنگره تا کنون تلاش های کافی برای افشای لابی های ایرانیان در DC و شبکه عظیم تبلیغاتی ایران در آمریکا به ویژه تحریریه صدای آمریکا انجام نداده است.
ایران گروه ایرانی مقیم آمریکا که مدعی نمایندگی منافع آمریکا در این کشور هستند همچنین در نامه خود می گویند: برخی از سرویس های صدای آمریکا به ویژه سرویس شهرستان ها بیشتر از بقیه از ایران دفاع می کنند و فضا را به به نفع ایران می چرخانند.
در این نامه می آید در زمانی که دولت ترامپ به دنبال یک روش سخت تر برای ایران بود، این لابی مکررا ادعا کرده است که توافق بین المللی هسته ای نقض شده است.
عناصر ضد انقلاب همچنین معتقدند که مقامات ایالات متحده در مقابل ایران بیش از حد نرم شده و تلاش های پنهانی دیپلماسی آمریکا به سمت بهبود روابط امریکا با ایران پیش می رود.
به نوشته واشنگتن فری بیکن، نامه مذکور به سناتور "باب کورکر" و "اد رویس"، رؤسای کمیته روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، تحویل داده شده است. این 100 نفر طی این نامه همچنین مدعی شده اند که فعالیت این لابی های ایرانی در آمریکا در جهت ضعیف بلند مدت منافع امنیت ملی آمریکا در ایران است. بر اساس این گزارش این افراد متشکل از برخی کارشناسان سیاست خارجی ایرانی ، استادان ایرانی دانشگاه‌ها، رهبران ادیان، تجار برجسته ایرانی و فعالان حقوق بشر در ایران هستند.   از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این دومین نامه خیانت‌آمیز ضدانقلاب به سران آمریکا به شمار می‌رود. پیشتر گروهی از آنها نیز با ارسال نامه سرگشاده‌ای به ترامپ، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده بودند. پشت پرده چهره واقعی عناصر ضد انقلاب خارج نشین در چنین مواردی کاملا مشخص می شود؛ این افراد نهایت سعی و تلاش خود را برای به حاشیه کشاندن ایران و همچنین افزایش کارشکنی‌ها علیه ملت ایران به کار می بندند. بدیهی است که این اقدامات آنها دشمنی با نظام جمهوری اسلامی نبوده و بیشترین آسیب این اقدامات متوجه ملت ایران به ویژه اقشار آسیب پذیر است.  
منبع: دانا


کد مطلب: 5672

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/5672/ایران-تحریریه-صدای-آمریکا-هم-نفوذ-کرده-لزوم-وضع-محدودیت-های-جدید-علیه

شستون
  https://shastoon.ir