800
۰

در آینده‌ای نزدیک طرح بانکداری اسلامی را به صحن علنی می‌آوریم/به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی مقاومتی از بیست «0.2» می‌دهم

حسینی شاهرودی گفت: این کارهایی که امروز در بانک‌ها انجام می‌دهند به هیچ وجه اسلامی نیست، لذا برای اعمال تغییرات لازم به زودی طرح بانکداری اسلامی را در صحن علنی به رأی می‌گذاریم.
hrehes
hrehes
به گزارش شستون؛ حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به وجود ربا در سیستم بانکی کشور، ابراز داشت: کمیسیون اقتصادی قانون بانکداری اسلامی را در دست بررسی دارد و طرحی را در مجلس مطرح کرده و کلیات آن در کمیسیون تصویب شده است؛ مواد و بندهای آن در حال بررسی می‌باشد و در آینده‌ای نه چندان دور به صحن علنی خواهد آمد.
وی افزود: دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ورود ناقصی داشته و از بیست نمره 0.2 را می‌توان به دولت داد، این در حالی است که دولت برای این طرح، ستاد ویژه هم تشکیل داده است.
نماینده مردم شاهرود با اشاره به فساد اقتصادی موجود در کشور، عنوان کرد: باید دستگاه‌های نظارتی و خصوصا قوه‌ی قضائیه در این موارد ورود بسیار جدی و مصمم داشته باشند، مجلس و کمیسیون اقتصادی به نوبه‌ی خود با تصویت طرح‌ها و لوایح مختلف مسیر اجرای قانون را هموار کرده است.
وی توضیح داد: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، شفافیت دولت و پیگیری‌های قوه قضائیه لازم است و عملکرد مجلس در این موارد مشخص می‌باشد، ما هرجایی مشکلی احساس کنیم دولت باید پاسخگو باشد، سوالات و استیضاح‌ها نشان می‌دهد که مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان مشکلات پسابرجامی در حوزه اقتصادی، خاطرنشان کرد: روابط بانکی بین بانک‌های ایرانی و خارجی در حد بسیار محدود برقرار شده است، گشایش‌های اعتباری بزرگ صورت نگرفته و با تعداد محدودی از بانک‌های خارجی می‌توانیم تبادل داشته باشیم.
منبع: دانا
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 5673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *