800
۰
در ادامه اظهارات عجیب و غریب در دولت یازدهم؛

رد پای عذاب الهی در پرونده ریزگرد های کشور!/ کسب 2 عنوان بین المللی دستاورد ابتکار در سیستان

پس از ادعاهای عجیب و غریب از سوی مسئولین محیط زیست ، این بار اظهارات عجیب به سکاندار دولت یازدهم رسید تا عذاب الهی عامل اصلی هجوم ریزگرد ها عنوان شود.
reshsehse
reshsehse
به گزارش شستون، در روز های اخیر سکاندار دولت یازدهم در سفر به خوزستان در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها گفت:« اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود». علی ای حال اظهارات رئیس جمهور در چارچوب اندیشه دینی درست است اما بیان این گفته ها در نشستی که برای مقابله با بحران برگزار شده بود کاملا نا درست است. هر چند اظهارات غیر کارشناسانه و عجیب و غریب دیگر در دولت یازدهم چیز تازه ای نیست و هر از چندگاهی  شاهدچنین اظهاراتی از سوی دست اندرکاران دولت امید هستیم به طوری که بانوی سبز دولت امید در این امر پیشکسوت هستند ؛ با این حال اقدامات غیر کارشناسی دولت اگر دستاوردی برای رفع معضل ریزگرد ها در کشور نداشت اما در 4 ساله اخیر سیستان و بلوچستان دو عنوان برتر جهانی را به نام خود ثبت کرد. آلوده ترین شهر جهان و دارنده خطرناک ترین هوای جهان عناوینی بین المللی است که ابتکارات دولت امید سبب کسب آن ها در منطقه سیستان شد.

 کسب 2 عنوان بین المللی دستاورد ابتکار در سیستان با این حال در شرایطی که مردم خوزستان و سیستان در انتظار ابتکاری از سوی دولت امید هستند بیان این اظهارات جز ناکارآمدی دولت در حل این معضل چیز دیگری نیست و سوال جدی اینکه اگر فرد یا رئیس جمهور دیگری همین بیان را مطرح می کرد خود آقای روحانی چه موضعی احتمالا داشتند؟  آنچه مسلم است شرایط فاجعه آمیز آلودگی هوا در کشور به دستاویز سیاسی بدل شده است که هیچ فردی درباره راهکار عملی لااقل کوتاه مدت برای مردم سخن نمی‌گوید و به جای یک راهکار عملیاتی با فرار به جلو باز تمام تقصیرها را گردن این و آن می اندازند. با این حال اظهارات سکاندار دولت یازدهم سبب واکنش هایی نیز از سوی نمایندگان شد به طوری که ثروتی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نهم با بیان اینکه سخنان مطرح شده هیچ پایه علمی و دینی ندارد و از آقای روحانی بابت این جملات تعجب می‌کنیم، اظهار داشت: متاسفانه ضعف تدبیر و مدیریت در برخی عرصه‌های اجرایی و بعضی موضوعات محیط زیستی شاهد هستیم که بهتر است رئیس جمهوری در مورد عملکرد دولت متبوعش در چهار سال گذشته به طور کامل گزارش دهد.

صحبت های روحانی نوعی فرافکنی است وی ادامه داد: فرمایشات آقای روحانی هیچ استناد شرعی و دینی ندارد؛ وی نه مرجع تقلید است و نه جزو روحانیون دارای کرامت و چشمان برزخی محسوب می‌شود که بخواهد در مورد عذاب الهی صحبت کند. به گفته ثروتی، صحبت‌های مطرح شده از سوی حسن روحانی به نوعی فرافکنی محسوب می‌شود و ناراحتی و حتی  تمسخر جامعه را به‌دنبال دارد. این عضو فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه دولت بیشتر به حرف زدن می‌پردازد، اظهار کرد: آقای روحانی در اواخر عمر دولت متبوعش بیشتر حرف تحویل مردم می‌دهد؛ باید از او پرسید فرافکنی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. علی ای حال آنچه مسلم است هیچ ابتکاری در کار نیست و سهم مردم سیستان و بلوچستان و خوزستان از راهکارهای مربوطه در این خصوص، صرفا توزیع ماسک در روز های شنی و بیان اظهارات عجیب و غریب از سوی دولتی ها است.
منبع: عصر هامون
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 5679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *