800
۰
در جمع عزاداران فاطمی عنوان شد:

حضرت فاطمه (س) الگوی عفاف در جامعه اسلامی/بی حجابی زن از بی غیرتی مرد است

امام جمعه سراوان در جمع عزاداران گفت: حضرا فاطمه (س) الگوی عفاف و حجات برای زنان جامعه اسلامی و بشری است.
rheshs
rheshs
به گزارش شستون، مراسم عزاداری بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین علی کریمی مسئول نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه پیام نور و جمعی از اساتید و دانشجویان در نمازخانه مجتمعآموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه حضرا فاطمه (س) الگوی عفاف و حجات برای زنان جامعه اسلامی و بشری است، گفت: انجام دادن اعمال صالح یکی از ویژگی های زنان عفیف است.
 
وی آموختن علم را یکی از بهترین اعمال نیک دانست و افزود: عفاف و پاکدامنی به قشر خاصی تعلق ندارد و همه باید در رعایت آن کوشا باشند.
 
امام جمعه سراوان در ادامه خاطر نشان کرد: زنان هر چه به عفاف اهتمام داشه باشند از ارزش های دینی و اسلامی بیشتری برخوردار خواهند بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا رابطه ای بین حجاب و عفاف وجود دارد؟ گفت: حجاب یک انسان هر چه قدر بیشتر باشد، به مراتب عفت او بالاتر می رود.
 
حجت الاسلام والمسلمین دهقان در ادامه سخنان خود حیا، عفاف و حجاب را در زندگی فرهنگی و اجتماعی منشا اثر دانست و تصریح کرد: هر چه حجاب و عفاف بیشتر باشد جامعه از سلامت و امنیت روانی بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
وی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) اظهار داشت: اگر زنان و مردان جامعه به عفاف اهتمام بورزند که حالت نفسانی است و مانع تسلط شهوات بر انسان می شود.
 
دهقان امام جمعه سراوان روزه گرفتن، نماز خواندن و انجام کارهای نیک را راهی برای دوری از شهوات در جوانان دانست و اذعان داشت: در برخی از کلان شهرهای کشور اسلامی ایران مقوله عفاف و حجاب کمرنگ شده است.
 
وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) افزود: هر مردی که همسرش با آرایش و بی حجابی از خانه بیرون می رود، چنین مردی بی غیرت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان با بیان اینکه بی حجابی از زنان از بی غیرتی مردان است، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در حمایت از ولایت و دفاع از حقوق زنان نقش مهمی داشته است.
 
انتهای پیام/1675
 
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 5708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *