800
۰
در همایش روز درختکاری مطرح شد:

تولید ۲.۵ تن اکسیژن در یک هکتار جنگل/حفظ منابع طبیعی پاسداری از سرمایه ملی است

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: یک هکتار جنگل 2.5 تن اکسیژن تولید می کند و این مقدار، اکسیژن مصرفی ده نفر در یک سال است.
yhtrghg
yhtrghg
به گزارش شستون، همایشی به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه، ناروئی فرماندار، شهریاری رئیس مجتمع آموزش عالی، دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مسئولین و مردم در سایت جدید مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.

در این همایش علیرضا شهریاری رئیس مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان ضمن تبریک به مناسبت روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی گفت: یک هکتار جنگل 2.5 تن اکسیژن تولید می کند و این مقدار، اکسیژن مصرفی ده نفر در یک سال است.
وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) افزود: اگر من نهالی در دست داشته باشم و وقت نماز باشد، ترجیح می دهم که نهال را بکارم.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان با اشاره به اینکه گیاهان با عمل فتوسنتز در تولید اکسیژن نقش مهمی دارند، اظهار داشت: صد درصد اکسیژنی که مصرف می کنیم توسط گیاهان تولید می شود.
وی در پایان با اشاره به وجود ریز گرد ها و بیابان های طبیعی تصریح کرد: یک هکتار جنگل می تواند 68 تن غبار را در خود حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در این همایش با بیان اینکه دین مبین اسلام توصیه فراوانی بر درختکاری کرده است، گفت: مراقبت از طبیعت یکی از راه های سپاس گزاری از خداوند است.
وی خرما را محصول استراتیژیک شهرستان سراوان دانست و افزود: در ایام اخیر شاهد آتش سوزی در نخلستان های سراوان بوده ایم و ما باید از این سرمایه مهم نگه داری کنیم.
امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه ریز گرد ها خسارات بزرگی را بر انسان وارد می کنند، اظهار داشت: پوشش گیاهی می تواند جلوی آسیب های پیش روی انسان را بگیرد و یکی از معضلات دولت ریز گردها هستند.
وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) تصریح کرد: درخت کاری کنید، به خدا سوگند آدمیان کاری پاک تر از درخت کاری نکرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان در پایان با بیان اینکه والدین باید فرزندان خود را در درخت کاری تشویق کنند، گفت: ما باید از محصولات داخلی استفاده کنیم و وارد کردن محصولات خارجی به کشور لطمه به اقتصاد وارد می کند.

در پایان این همایش درویش ناروئی فرماندار شهرستان سراوان با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی پاسداری از سرمایه ملی است، گفت: منابع طبیعی یکی از اداراتی است که می تواند در توسعه درختکاری نقش مهمی داشته باشد.
وی در ادامه تولید اکسیژن و پایداری خاک را از نقش های درختان دانست و تصریح کرد: وجود پوشش گیاهی در یک منطقه می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران داشته باشد.
فرماندار سراوان در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم که عوامل تخریب کننده طبیعی و انسانی جنگل ها را برطرف کنیم.
 
انتهای خبر/1675
 
 
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 5779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *