800
۰

تغییر نام میدان "شهید مرادقلی" وجاهت قانونی ندارد/ علی رغم مکاتبات با شهردار زاهدان هنوز کار متوقف نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان با اشاره به اینکه تغییر نام میدان شهید مرداقلی فاقد وجاهت قانونی است، گفت: بنده پیگیر توقف این کار هستم.
rheshse
rheshse
به گزارش شستون،‌رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان در خصوص تغییر نام میدان شهید مرادقلی به راه آهن و نصب المان جدید در این میدان به خبرنگار عصرهامون، گفت: علی رغم مکاتبات شورای شهر با شهردار زاهدان مبنی بر توقف کار تا تعیین تکلیف متاسفانه کار متوقف نشده است.

وی ضمن بی اطلاعی از افرادی یا ارگان هایی که دستور تغییر نام این میدان را صادر کرده اند، بیان کرد: دیشب هم با شهردار زاهدان تماس گرفتم و از ایشان خواستم تا اطلاع ثانوی این کار متوقف شود اما این روند همچنان ادامه دارد.

ریگی ادامه داد: گفته های شهردار زاهدان و سرپرست راه آهن جنوب شرق واضح و بدیهی است که حتما موضوعی مطرح است که روند این کار همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر از پیگیری خود تا حصول نتیجه خبر داد و گفت: در شورای شهر زاهدان موضوعی بر تغییر نام مطرح نشده است و آنچه بوده مربوط به مصوبه سال 83 است که در آن سال این میدان به نام شهید مرادقلی نام گذاری شده است و به هیچ وجه تغییر نام این میدان وجهات قانونی ندارد.

وی تغییر نام میدان شهید مرادقلی را قانونی ندانست و ادامه داد: به دلیل اینکه این میدان در گذشته به نام شهید خلبان مرادقلی نامگذاری شده است اصلا قابل طرح در کمیته نامگذاری نبوده است و از نظر شورای شهر این اقدام قانونی نیست.

گفتنی است در حالی یکی از میدان اصلی شهر زاهدان در سالهای گذشته مزین به نام سرلشکر خلبان شهید امیر مرادقلی نام گرفته بود که در اقدامی تامل برانگیز، المان لوکوموتیو که سنخیتی با نام میدان ندارد جایگزین تصویر این شهید بزرگوار شده است.

منبع: عصر هامون
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 5817
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *