800
۰
​استقبال گرم ضد انقلاب از گزارش ضد ایرانی عاصمه جهانگیر

جانشین احمد شهید هم جا پای او گذاشت!

عاصمه جهانگیر گزارشگر تازه کار سازمان ملل هم در اولین گزارش خود نشان داد جا پای احمد شهید گذاشته و بیشتر دیکته دیگران را تحریر می کند.
d
d
به گزارش شستون،  به نقل از عصرهامون، چندی پیش بود که عاصمه جهانگیر گزارشگر نو نوار سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران به تکرار اتهاماتی پرداخت که پیشتر از سوی «احمد شهید» گزارشگر سابق علیه ایران مطرح شده بود.

خانم جهانگیر در این گزارش از «آمار نگران‌کننده اعدام‌ها» در ایران ابراز نگرانی عمیق کرده و از ایران خواسته است که اجرای مجازات اعدام را متوقف کند. او همچنین به ایران توصیه کرده روند اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و جایگزینی مجازات اعدام با احکام دیگر را تسریع کند.

جهانگیر مجازات‌هایی مانند شلاق و قصاص را «نقض ممنوعیت شکنجه» توصیف کرده و توقف اجرای این احکام را خواستار شده است.

او در بخش‌هایی دیگر از این گزارش، استقلال دستگاه قضایی ایران را زیر سوال برده و ضمنا جمهوری اسلامی را به نقض آزادی بیان و نقض آزادی‌های فردی متهم کرده است.

جهانگیر روند «پیشرفت به سمت حذف تبعیض علیه زنان و دختران» را هم محدود و کند توصیف و از این مسئله ابراز نگرانی کرده است.

وی در عین حال از انتشار «منشور حقوق شهروندی» توسط دولت ایران استقبال و آن را «گامی مثبت» توصیف کرده است.

گزارش تازه عاصمه جهانگیر نشان می دهد او نیز خط تحمیلی احمد شهید را در پیش گرفته و بیشتر از اینکه از واقعیت بگوید در پی منویات ضد انقلاب است.

البته پیشتر نیز مقامات کشورمان با انتقاد به گزارش های احمد شهید موارد مطرح شده از سوی وی را قویا تکذیب و آن را در تحمیلی عنوان کرده بودند که با جابه جایی او و روی کار آمدن جهانگیر این فرضیه که این افراد در واقع بله قربان گو هستند و دیکته های دیگران را تحریر می کنند قوت می گیرد.

علی ای حال نقطه اشتراک در گزارش های احمد شهید و عاصمه جهانگیر اتهاماتی کذبی است که نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران وجود دارد موارد که باعث استقبال گسترده عناصر ضد انقلاب و حتی تروریست های شده است.

گزارش تازه خانم جهانگیر این روزها تروریست های جنوب شرق را هم سر ذوق آورده و باعث شده آنها به صورت گسترده گزارش خانم تازه کار را منتشر کنند.

اما در این بین آنچه عیان است اینکه این افراد در راستای پروژه حقوق بشری آمریکا و لابی صهوینیست علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و هدفی جز مسایل سیاسی ندارند ایران بارها از نحوه تهیه گزارش‌های حقوق بشری سازمان ملل علیه ایران انتقاد کرده است.
تهران تأکید دارد که گزارشگران این نهاد از روش‌های استاندارد تهیه گزارش عدول می‌کنند و ضمنا تنها به اظهارات منابع وابسته به ضدانقلاب و سازمان‌هایی چون گروهک تروریستی منافقین استناد می‌کنند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 5865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *