800
۰
رئیس منابع طبیعی سراوان:

گیاه سمی با خواص درمانی/بنگ دانه، مسکن درد و ضدعفونی کننده بدن

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان گفت: با توجه به سمی بودن گیاه بنگ دانه از این گیاه باید با توجه به درصد آن استفاده کرد.
fghghfgh
fghghfgh
به گزارش شستون، کوه بنگ یا بنگ دانه گیاهی است یکساله به بلندی 80 تا 100 سانتی متر با برگ های پهن و سبز مایل به سفید که تمام سطح این گیاه را کرک نرم پوشانده است که از آن رایحه نامطبوعی استشمام می شود.
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه گیاه بنگ دانه سمی است، گفت: مصرف بیش از حد این گیاه خطرناک است و چهارده تا پانزده گرم آن کشنده می باشد.
وی با بیان اینکه در هند از این گیاه به عنوان مسکن درد، ضدعفونی کننده و آرامش بخش استفاده می شود، افزود: با توجه به سمی و قابض بودن، این گیاه  باید با توجه به درصد و زیر نظر کارشناسان گیاه درمانی و پزشکی مصرف شود.
رئیس منابع طبیعی سراوان با اشاره به اینکه گونه hyoscyamus muticus در بلوچستان رویش دارد و با نام کوه بنگ شناخته می شود، اظهار داشت: گیاه کوه بنگ یک گیاه چندساله با گل های بی رنگ است.
وی بلوچستان، اطراف شیراز، بوشهر و منطقه سردشت ناهوک را از رویشگاه های این گیاه دانست و تصریح کرد: در آفریقا، آسیا و در مناطقی با آب و هوای مدیترانه ای پراکنش دارد.
دهقان آلکالوئید های هیوسیامین، اسکوپولامین، آتروپین و هیوسین پیکرین را از ترکیبات شیمیایی برگ های بنگ دانه دانست و اذعان داشت: در زراعت این نوع گیاه کود شیمیایی در تغییر مقدار آلکالوئید و محصول برگ ها اثر می گذارد.
وی در پایان گفت: کلسیم بالاترین محصول برگ و بیشترین آلکالوئید را می دهد.

انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 6055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *