800
۰

دفاع مدعیان شعار "امید، آرامش و رونق اقتصادی" از حقوق‌های نجومی/ کارنامه غیر قابل دفاع اصلاح طلبان مجلس در حل مشکلات معیشتی مردم

آنچه در ادامه می خوانید کارنامه یک‌ساله اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید از زمان انتخابات تا پایان سال 95 است، فراکسیونی که نمایندگانش با شعار "امید، آرامش و رونق اقتصادی" پا به عرصه انتخابات گذاشتند و در عمل چیزی جز حاشیه و سیاسی‌کاری از آن‌ها دیده نشد.
yjtktyktd
yjtktyktd
به گزارش شستون؛ اصلاح‌طلبان از همان ابتدا با حاشیه وارد صحنه انتخابات شدند؛ تشکیل "شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان" با وجود مجموعه‌ای به نام " شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان" که سابقه آن به ایام دوم خرداد 76 و دولت اول اصلاحات باز‌می‌گردد، در آستانه انتخابات مجلس دهم و با هدف رتق و فتق امور انتخاباتی موجب اعتراض برخی چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب شد به خصوص این اختلافات زمانی بیشتر شد که در جمع اعضا یا کاندیداهای پیشنهادی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برخی چهره‌های اصولگرا هم دیده می‌شدند.
برخی از احزاب اصلاح‌طلب در همان ایام انتخابات مجلس در راستای حمایت از شورای عالی سیاستگذاری بیانیه‌ای منتشر کردند، بیانیه‌ای که انتظار می‌رفت امضای احزاب اصلاح‌طلب بیشتری را پای خود داشته باشد اما همه احزاب اصلاح‌طلب حاضر به امضا این بیانیه نشدند که از جمله آن‌ها می‌توان حزب کارگزاران، حزب اتحاد ملت و حزب اسلامی کار را نام برد.
اختلاف بزرگ در جریان اصلاح‌طلبی
هر چند بعدها از سوی اصلاح‌طلبان اعلام شد که همه‌ی احزاب بزرگ اصلاح‌طلب در شورای عالی سیاستگذاری نماینده‌ای دارند اما کنش‌های سیاست‌مداران اصلاح‌طلب در ایام منتهی به انتخابات مجلس نشان از اختلافی بزرگ در بین بزرگان اصلاح‌طلبی داشت.
این اختلافات تاجایی پیش‌رفت که در آستانه انتخابات کرباسچی مدعی افشاگری علیه سوابق سیاسی عارف شد؛ کرباسچی مدعی بود که عارف در سال 76 عضو ستاد انتخاباتی ناطق نوری و در این ستاد فعالیت داشته و به همین دلیل هم نمی‌تواند رهبری اصلاح‌طلبان را داشته باشد.
عارف هم در پاسخ به این ادعای کرباسچی سکوت نکرد و در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در این باره گفت: اولا هرکس هر سندی علیه من دارد باید اسنادش را رو کند.
وی در حالی که همه این افشاگری ها و فضاسازی‌ها علیه خود را دروغ تلقی کرد تأکید کرد: این گونه مسائل و طرح آنها شیطنت بوده و وحدت و انسجام کامل در کل جبهه اصلاحات برقرار است.
بی‌تجربگی نمایندگان فراکسیون "امید" و مشکلاتی که برای اصلاح‌طلبان ایجاد شد
با همه این اختلافات اصلاح‌طلبان توانستند هر 30 کاندیدا خود در تهران را راهی مجلس کنند؛ پیروزی که هر چند در ابتدا برای اصلاح‌طلبان خوشایند بود اما بی‌تجربگی نمایندگان تازه وارد، در بازه‌های زمانی گوناگون کار دست اصلاح‌طلبان و "امید"ی‌ها داد و حواشی مختلفی را برای آن‌ها ایجاد کرد.
توهین پروانه سلحشوری به نمایندگان زن مجلس نهم
اولین حاشیه را اظهارات پروانه سلحشوری پیش از تشکیل مجلس برای لیست امید ایجاد کرد، اظهاراتی که از طرفی با استقبال رسانه‌های اپوزیسیون مواجه شد و از طرفی هم موجب شد تا برخی خواستار عدم تایید اعتبارنامه سلحشوری شوند.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با یک خبرنگار ایتالیایی با الفاظی توهین‌آمیز نسبت به بانوان نماینده صحبت می‌کند و در پاسخ به سوال این خبرنگار که زن که می‌پرسد بانوان نماینده فعلی چطور فکر می‌کنند می‌گوید:‌ "آنها مثل ما فکر نمی‌کنند و نمایندگان زن مجلس تا الان عملاً ضد زنان بوده‌اند و تنها جنسیت زنانه داشتند. می‌دانید بعضی زنها علیه زنها صحبت می‌کنند و اینها زن نیستند و فقط جنسیت زنانه دارند."

سلحشوری همچنین اظهاراتی درباره کنار رفتن حجاب از سر زنان ایرانی و اختیاری شدن حجاب هم به زبان می‌آورد.
منبع: دانا
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 6097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *