800
۰

پای رونق به بازار مسکن نرسیده، قیمت ها اوج گرفت/مستاجران چشم انتظار کاهش قیمت نباشند

بازار مسکن در سال جدید به گفته بسیاری از کارشناسان سالی همراه با رونق و افزایش قیمت است به همین منظور باید با اتخاذ سیاست های جدید از جمله مسکن استیجاری بتوانیم مانع از رشد صعودی قیمت ها در این بازار باشیم.
مسکن
مسکن
به گزارش شستون، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن در سال 95 به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان سالی همراه با رکود و افزایش قیمت به ویژه در بازار رهن و اجاره بود که این موضوع برای مستاجران گران تمام شد.
  از سوی دیگر کاهش نرخ سود بانکی بهانه ای برای بالا بردن قیمت اجاره بها برای مالکان شد به طوری در حال حاضر قیمت اجاره ها در اکتر مناطق تهران بیش از یک  میلیون تومان است و همین موضوع مستاجران را هر ساله بیش از گذشته نگران می کند.   بازار مسکن جان دوباره ای می گیرد   براساس این گزارش حسن محتشم رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفتگو با خبرنگار مسکن گفت: قیمت ها در سال 96 با یک شیب ملایم افزایش می یابد و رکود سه ساله از این بازار رخت می بندد.   وی در ادامه افزود: عقب ماندگی های بسیاری در این بازار وجود دارد که با افزایش قیمت این عقب ماندگی ها جبران می شود.   رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اظهار داشت: آمارها حاکی از آن است که صدور پروانه های ساختمانی در سال 94 با کاهش روبرو شده بود و این نشان گر آن است که با کاهش تولید و عرضه در بخش مسکن روبرو هستیم.   محتشم یادآور شد: صدور پروانه های ساختمانی در سال 95 نسبت به سال 94 با افزایش روبرو شده است و تمامی پروانه‌های ساختمانی صادر شده سال 95 در سال 96 به بازار مسکن عرضه شده و در نتیجه بخش مسکن رونق می یابد.   افزایش قیمت مسکن در سال 96   بسیاری از کارشناسان و مسئولان معتقد هستند که امسال سال رونق برای اقتصاد کشور به ویژه برای بازار مسکن به شمار می رود .   درهمین راستا حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه امسال در زمینه های شاخص مسکن رشد 5 درصدی داشته ایم در گفتگو با خبرنگار مسکن گفت: در صدور پروانه های ساختمانی رشد 5 درصدی داشته ایم، همچنین در مبایعنامه نیز رشد 5 .6 داشتیم.   وی در ادامه یاد آور شد:طبق آمارهای ارائه شده نیز در سال95  قیمت مسکن بیش از 5 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است.   معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این رشد قیمتی حاکی از آن است که رکود از بازار مسکن با شیب ملایمی در حال خروج است .   مظاهریان تاکید کرد: سال آینده شاهد افزایش شدید قیمتی نخواهیم بود و رشد قیمتی برابر با نرخ تورم خواهد بود.
  ساخت مسکن استیجاری همچنان پشت درب های بسته مجلس   درهمین راستا حسام عقبایی با اشاره به اینکه در سال جدید تا اوایل خرداد ماه میزان اجاره بها افزایش نمی یابد ،در گفتگو با خبرنگار مسکن گفت: از خرداد ماه تا پایان تابستان فصل  جابه جایی مستاجران است و تمرکز بیشتر روی اجاره بهای مسکن است.    عقبایی اظهار داشت:با توجه به اینکه قیمت مسکن افزایش نیافته بنابراین نرخ اجاره بها نیز در حد بسیار پایین است.     وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مستاجران توان پرداخت افزایش بیشتر اجاره بها را ندارند به همین دلیل افزایش نرخ اجاره بها بسیار پایین است و مانع ایجاد سودا گری در بازار اجاره مسکن خواهیم شد.   عقبایی گفت:افزایش تولید مسکن، ایجاد بازار رقابتی و تولید مسکن استیجاری  از جمله عواملی هست که مانع ایجاد سودجویی و دلالی در بازار مسکن می شود.   وی یاد آور شد: چندین سال است ایده ساخت مسکن استیجاری را به مجلس ارائه کرده ایم اما متاسفانه تا به امروز هیچ عامل اجرایی در این بخش دیده نشده است.   براساس این گزارش با توجه به صحبت های مسئولان و کارشناسان مبنی بر اینکه سال آینده شاهد جان گرفتن دوباره بازار مسکن هستیم. گفتنی است باید سیاست های جدیدی را براین بخش تدوین کنیم تا با رونق گرفتن بازار مسکن شاهد رشد نجومی قیمت ها نباشیم.     انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 6153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *