گزارش شستون از مشکلات روستاهای بم پشت؛

سنجاق شدن آنتن سیم کارت های همراه به برق شهری/ مکان های مرتفع تنها راه ارتباط تلفن های همراه مناطق مرزی سراوان

17 فروردين 1396 ساعت 9:57

بومیان روستاهای مرزی بم پشت و شهر سیرکان سراوان از عدم زیر ساخت های مناسب مخابراتی رنج می برند و خواهان رفع این معضل شدند.


به گزارش شستون؛  سیرکان شهرستان سراوان که در نوار مرزی جنوب شرق قرار دارد، مردم این منطقه از عدم پوشش شبکه های تلفن همراه و اینترنت در بعضی از روستاهای آن رنج می برد. بی شک با پیشرفت علم، تکنولوژی، و گستردگی وسایل ارتباطی جمعی ارتباط برای مردم آسان شده است اما در بعضی از مناطق به دلیل عدم زیر ساخت های مخابراتی، دسترسی به تلفن همراه و اینترنت مشکلات متعددی را ایجاد کرده است. امروزه که رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب تبلیغ کارت های جیبی بانکی را به جای استفاده از پول نقد را توصیه می کنند و تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند و اغلب مردم امروزه به جای اینکه پول  نقد را با خود حمل کنند که تحت الشعاع خطرات جانبی نیز قرار گیرند، از کارت های الکترونیکی بانکی استفاده می کنند. با این تفاسیر اختلال در شبکه های تلفن همراه و اینترنت در روستاهای شهر سیرکان سراوان موجی از نارضایتی را برای مردم این منطقه محروم و مرزی به وجود آورده است. یکی از شهروندان سیرکانی در گفتگو با خبرنگار شستون، ضمن گلایه مندی از نامناسب بودن زیرساخت های مخابراتی در شهر سیرکان، اظهار کرد: عدم آنتن دهی مناسب و یا قطع شدن متوالی هنگام مکالمه دارندگان سیم کارت های‌همراه نارضایتی هایی را به دنبال دارد. وی همچنین با بیان اینکه جزو نفرات اولیه برای ثبت نام تلفن ثابت برای دستگاه کارت خوان بوده است، افزود: اما همچنان چشم انتظار برای دریافت خط ثابت برای راه اندازی دستگاه کارت خوان برای آسان شدن کارهای خدماتی مشتریان است. این شهروند سراوانی در پایان خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه سراوان و رفع این مشکلات در  سیرکان شد. یکی دیگر از اهالی منطقه بم پشت سراوان در گفتگو با خبرنگار ماگفت: هنگام قطع شدن برق این مناطق، آنتن سیم کارت های تلفن همراه هم قطع می شود. وی با تاکید بر اینکه ارتباط با تلفن همراه با روستاهای اطراف با مشکلات زیادی روبه رو است، بیان کرد: اکثر افراد برای برقراری تماس به الجبار به بالای کوه و ارتفاعات می روند تا بتوانند تماس برقرار کنند.


کد مطلب: 6159

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/6159/سنجاق-شدن-آنتن-سیم-کارت-های-همراه-برق-شهری-مکان-مرتفع-تنها-راه-ارتباط-تلفن-مناطق-مرزی-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir