800
۰
صبح امروز انجام شد؛

برگزاری جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در سراوان

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف صبح امروز در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) سراوان برگزار شد.
F
F
به گزارش شستون، این جلسه با حضور امام جمعه شهرستان، شهردار، مدیر جهاد کشاورزی، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در راستای هرچه با شکوه تر شدن مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان ضمن تقدیر و تشکر از ادارات، ارگان ها و نهاد هایی در سنوات گذشته در برگزاری سنت حسنه اعتکاف کمک کردند، گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال روز ولادت اولین اختر تابناک ولایت و امامت امام علی(ع) ، همچنین نزدیک شدن به ایام البیض و ضرروت برگزاری سنت مراسم پرفیض اعتکاف، این مراسم با برنامه ریزی مناسب، فضا سازی فرهنگی و همکاری نهاد ها و ارگان ها در مسجد جامع علی ابن ابیطالب(ع) برگزار می شود.
وی در ادامه به خودسازی در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: اعتکاف به معنای خلوت کردن با یگانه معبود هستی در مکان های مقدس و یک امر معنوی و تربیتی است که اگر آداب و شرایت آن رعایت و به نحو احسن انجام شود، آثار مطلوبی را در فرد ایجاد می کند.
امام جمعه شهرستان سراوان مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد کوفه را بهترین مکان ها برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانست و افزود: ببا توجه به اینکه  مسلمانان استقبال زیادی از این مراسم داشته اند، علاوه بر مساجد جامع مکان های مقدس دیگری نیز برای برگزاری ایام البیض در نظر گرفته می شود.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان خاطر نشان کرد: ایام البیض ماه رجب فرصتی است برای توبه و عزم و جدیت در مسیر اطاعت و بندگی خداوند متعال و پایبندی به واجبات و فرایض دین مبین اسلام.
وی همچنین اعتکاف را یک عبادت مستحبی عنوان کرد که فرد معتکف داوطلبانه و برای گریز از لذت گرایی دنیا در امواج بلند خداگرایی شرکت می کند، اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، درست خوانی قرآن، نماز، حلقه های معرفت، مراسمات فرهنگی و مذهبی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

انتهای پیام/1319
 
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 6209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *