رئیس ادارهورزش و امور جوانان سراوان خبر داد:

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در روستای دهک

26 فروردين 1396 ساعت 9:20

رئیس اداره ورزش و امور جوانان سراوان از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در روستای دهک خبر داد.


محمدرضا گمشادزهی رئیس اداره  ورزش و امور جوانان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در روستای دهک سراوان خبر داد و گفت: این بازی ها روز جمعه 25 فروردین ماه به مناسبت ولادت با سعادت امام علی (ع) برگزار شده است.
 
وی هفت سنگ، طناب کشی و بولینگ فوتبال را از رشته های این مسابقه عنوان کرد و اظهار داشت: مسابقات بومی محلی با همکاری اداره ورزش و جوانان، شورای اسلامی و دهیاری روستای دهک برگزار شده است، که با استقبال پرشور جوانان و مردم روبرو شده ایم.
 
رئیس اداره تربیت بدنی سراوان احیای بازی های بومی، ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد نشاط و سلامتی را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست و تصریح کرد: ورزش های بومی و محلی کشور ما علاوه بر آثار و مزيت های ورزشی بهترين عامل تفريح و سرگرمی های مفرح، سالم و سازنده می باشد.
 
 برتری تیم لوازم خانگی مکران در رشته هفت سنگ
رئیس اداره تربیت بدنی سراوان سالن ورزشی دشتوک، لوازم خانگی مکران، سر دَن دهک و قلعه بالا دهک را از تیم های شرکت کننده در رشته هفت سنگ عنوان کرد و بیان داشت: در این رشته تیم لوازم خانگی مکران به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است.
 
برتری تیم سر دن دهک در رشته طناب کشی
گمشادزهی با بیان اینکه چهار تیم ذکر شده به علاوه تیم جوان دهیاری دهک در این رقابت شرکت کرده اند، تصریح کرد: با رقابت بین تیم ها سر دَن دهک بعنوان قهرمان در این رشته معرفی شد.
 
وی با اشاره به اینکه 80 نفر شرکت کننده در بازی بولینگ فوتبال  حضور داشته اند، اذعان داشت: در پایان این بازی سه نفر به مقام اول تا سوم دست پیدا کردند.
 
رئیس اداره تربیت بدنی سراوان در پایان اظهار داشت: از تیم ها و نفرات برتر با اهدای  جوایز و حکم قهرمانی تقدیر شد.
انتهای پیام/1675
 


کد مطلب: 6291

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/6291/برگزاری-جشنواره-بازی-های-بومی-محلی-روستای-دهک

شستون
  https://shastoon.ir