800
۰

خودروسازان به بهانه اینکه مردم توان مالی ضعیفی دارند از کیفیت خودروهای خود می زنند

فعال صنعت گفت: درحالی که شرکت های بزرگ خودروسازی به دلیل نقص فنی، تعدادی از خودروهای خود را در سطح جهانی مرجوع می کنند، این سوال مطرح می شود که چرا خودروسازان داخلی اقداماتی این چنینی انجام نمی دهند.
خوذدرو
خوذدرو
به گزارش شستون، حمیدرضا صالحی فعال صنعت در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در دنیا اعلام مرجوعی توسط شرکت های خودروسازی مرسوم است ولی در ایران چنین مقوله ای نداریم زیرا نهادهای نظارتی ضعیف عمل کرده و وزارتخانه سختگیری های لازم را صورت نمی دهند از طرف دیگر تشکل های و NGOهای مرتبط به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند.
 
صالحی با اشاره به اینکه خودروسازان به بهانه اینکه مردم توان مالی ضعیفی دارند از کیفیت خودروهای خود می زنند، تصریح کرد: با اینکه خود مصرف کننده و حامی تولید ملی هستم، از مصرف خودروی ایران به ستوه آمده ام و نقایص فنی آن باعث شده تا تعداد مراجعه به تعمیرگاه زیاد باشد.
 
این فعال حوزه صنعت اذعان داشت: وقتی شورای رقابت قیمت گذاری می کند اجازه نمی دهد فروشنده کیفیت را بالا برد و نتیجه این می شود که سازنده از قطعات چینی و خودروها استفاده می کنند و سرکوب قیمتی به کاهش کیفیت خودروی داخلی می انجامد.
 
صالحی همچنین اظهار داشت: اگر قیمت گذاری به صورت آزاد تعیین شود،؛ شاید قیمت خودروهای داخلی بالاتر رود ولی در مقابل کیفیت هم رشد خواهد کرد و همچنین با کاهش تعرفه ها، خودروهای خارجی نیز با قیمت پایین تری وارد کشور می شوند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با آزادسازی قیمت ها، کارخانه های خودروسازی داخلی می توانند به حیات خود ادامه دهند، گفت: اگر آزادسازی قیمت ها اتفاق بیفتد خودروسازان داخلی نیز می توانند به حیات خود ادامه دهند زیرا قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعاتی هم رده با قطعات اروپایی را دارند و درصورت تأمین قطعات از شرکت های قطعه سازی داخلی می توانیم خوروهای با کیفیت بهتری به بازار ارائه دهیم.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 6366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *