رئیس منابع طبیعی سراوان:

تلخ بیان، گیاهی برای درمان اخلاط خونی ریه/تیپ رویشی، مهمترین تفاوت این گیاه با شیرین بیان

31 فروردين 1396 ساعت 12:11

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان تیپ رویشی و رنگ برگ ها را مهمترین تفاوت تلخ بیان با گیاه شیرین بیان دانست و گفت: تلخ بیان به صورت عمودی رشد می کند، اما تیپ رویشی شیرین بیان افقی است.


محمدرفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون تیپ رویشی و رنگ برگ ها را مهمترین تفاوت تلخ بیان با گیاه شیرین بیان دانست و گفت: تلخ بیان به صورت عمودی رشد می کند، اما تیپ رویشی شیرین بیان افقی است.
وی با بیان اینکه رنگ برگ در تلخ بیان روشن تر است، اظهار داشت: این گیاه در ارتفاعات بخش  بم پشت سراوان رشد می کند.
رئیس منابع طبیعی سراوان گیاه تلخ بیان را یک گیاه همیشه سبز دانست و تصریح کرد: این گیاه با نام علمی سوفورا رشد آرامی دارد و حداکثر ارتفاع  آن حدود پنج متر است.
وی با بیان اینکه از دمکرده غنچه این گیاه در قطع و خروج اخلاط خونی ریه استفاده می شود، افزود: تلخ بیان از طریق دانه تکثیر می شود.
دهقان رفع یبوست، ناراحتی های معده و جلوگیری از ترشحات زیاد کیسه صفرا را از ویژکی های درمانی تلخ بیان دانست و اذعان داشت: دانه این گیاه سمی است وباید با احتیاط مصرف شود.
وی در پایان گفت: این گیاه به آب کمی نیاز دارد و می تواند در ارتفاعات رشد خوبی داشته باشد و دوران گلدهی آن در تیر و مرداد ماه شروع می شود.
انتهای پیام/1675
 


کد مطلب: 6421

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/6421/تلخ-بیان-گیاهی-درمان-اخلاط-خونی-ریه-تیپ-رویشی-مهمترین-تفاوت-این-گیاه-شیرین

شستون
  https://shastoon.ir