800
۰

غربی‌ها برنامه 2030 را معمولا به کشورهای عقب افتاده توصیه می‌کنند/سند تحول بنیادین مسکوت مانده و برخی برنامه غربی‌ها را اجرا می‌کنند

محمود فرشیدی با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از سند 2030 گفت: غربی‌ها برنامه 2030 را معمولا به کشورهای عقب افتاده توصیه می‌کنند و سعی دارند با این سند شهروندان مورد نیاز خود را تربیت کنند، یعنی شهروندی که در مقابل ظلم سکوت کند و نتواند حق خود را از دیگران بستاند و نام این کار را می‌گذارند تربیت "شهروندان جهانی".
htrestrs
htrestrs
به گزارش شستون، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از سند 2030 اظهارداشت: سند 2030 توسط یونسکو و بر اساس مبانی الگوی انسان در غرب طراحی شده و طبیعتا چنین سندی با الگوی انسان اسلامی تفاوت دارد.
وی افزود: ما در اسلام، انسان را خلیفه الله می‌دانیم و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی با تعلیم و تربیت غربی کاملا متضاد و متفاوت است.
وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: ما پس از سال‌ها کار و تلاش اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت سند واضح و روشنی را با عنوان سند تحول بنیادین طراحی کردیم که به تصویب رسید و رهبری معظم هم اجرای سیاست‌های آن را به مسئولان توصیه کردند، اما متاسفانه شاهد این هستیم که این سند به درستی اجرا نمی‌شود و مسکوت مانده و برخی برنامه‌ هایی که غربی‌ها برای ما آماده کرده‌اند را اجرا می‌کنند.
فرشیدی اظهار داشت: غربی‌ها برنامه 2030 را معمولا به کشورهای عقب افتاده توصیه می‌کنند و سعی دارند با این سند شهروندان مورد نیاز خود را تربیت کنند، یعنی شهروندی که در مقابل ظلم سکوت کند و نتواند حق خود را از دیگران بستاند و نام این کار را می‌گذارند تربیت "شهروندان جهانی".
وی گفت: در برنامه 2030 برای تربیت جوانان و نوجوانان محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود و به طور کلی هر چند در متن این برنامع از واژه‌های فریبنده‌ای استفاده شده اما رویکرد توحید محور ندارد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش عنوان کرد: برای مثال در این سند مسئله تساوی جنسیتی مطرح شده است در حالی که ما به "عدالت جنسیتی" معتقدیم چرا که دختران و پسران هر کدام ویژگی‌های ممتاز خود را دارند و نمی‌توان بین آن‌ها تساوی برقرار کرد بلکه باید عدالت را بین دختران و پسران ایجاد کرد.
فرشیدی با بیان اینکه دولت‌ها حق ندارند از طرف ملت به جامعه بین الملل تعهد دهند، گفت: برنامه 2030 افق‌های نگران کننده‌ای را در فضای آموزشی کشور ایجاد کرده و هیچ دولتی نباید از طرف خود به جوامع بین الملل تعهد دهد و اینکار باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و ابتدا موضوع مورد تعهد در مجلس بررسی شود.
  منبع: دانا
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 6655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *