800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان:

تالاسمی، شایع ترین بیماری صعب العلاج در سراوان/هزینه بالای درمان مهم ترین مشکل بیماران صعب العلاج

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: بیماری تالاسمی شایع ترین بیماری صعب العلاج در سراوان است.
قثساثس
قثساثس
به گزارش شستون، بیماری های مزمن و صعب العلاج مشتمل بر فهرستی از بیماری های واگیر دار و غیرواگیر، از مهم ترین علل مرگ و میر و ناتوانی در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه از جمله ایران هستند. علاوه بر این در بسیاری از این کشورها این بیماری ها روند صعودی داشته و هزینه های بسیار سنگینی بر جامعه و نظام سلامت تحمیل می کنند.
 رضا رضازاده پراپری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون ناهنجاری های مادرزادی کودکان، سرطان ها، بیماری های ژنتیکی و تالاسمی را از بیماری های صعب العلاج عنوان کرد و گفت: در سراوان بیماری تالاسمی شایع ترین بیماری صعب العلاج است در سراوان است.
وی افزود: تالاسمی حدود 500 نفر از مردم سراوان  را به خود مبتلا کرده است و این بیماران بخشی از جامعه هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان خاطر نشان کرد: مهم ترین مشکلات بیماران صعب العلاج را می توان سختی درمان ،هزینه بالای درمان و شیوع کم بیماری در کشور عنوان کرد.
وی در ادامه اذعان داشت: با هدف ایجاد عزم ملی در توجه به مسائل بیماران خاص، ارتقای آگاهی‌ها از گسترش برنامه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ پیشگیری، همکاری با نهادهای علمی و اجرائی مردمی، دولتی و بین‌المللی، همکاری و مشاوره برای بهره‌گیری بهینه از امکانات و اعتبارات، تجهیز، راه‌اندازی و توسعه مراکز درمانی، برای تبادل اطلاعات و تجربیات و گسترش خدمات پژوهشی، آموزشی، درمانی و اجتماعی از جمله فعالیت های شبکه بهداشت و درمان سراوان در حمایت از بیماران صعب العلاج بوده است.
وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از این بیماری ها قابل درمان نبوده و منجر به ناتوانی و نیاز به درمان های علامتی و توان بخشی می شوند،  تصریح کرد: مطالعات اخیر نشان دهنده تغییرات عمده در میزان مشکلات بهداشتی و بار جهانی این بیماری ها است.
شعلی بر مدیر انتقال خون سراوان بیماران تالاسمی را عمده ترین مصرف کنندگان خون در این شهرستان دانسته و افزود: 700 واحد خون را کودکان تالاسمی در سراوان مصرف می کنند.
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 6664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *