800
۰

ارزش مالی بازیکنان پرسپولیس و لخویا مشخص شد

دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و لخویا قطر از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه به‌نوعی جدال دارا و ندار در لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است.
پ
پ
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان تیم لخویای قطر موفق شد در لیگ ستارگان قطر قهرمان شود و این در حالی است که پرسپولیس هم لیگ خلیج‌فارس را بااقتدار به قهرمانی رسید و از این حیث 2 تیم باهم برابرند.
تیم لخویای قطر در دور مقدماتی بهترین تیم لقب گرفت و صعود مقتدرانه‌ای داشت و پرسپولیس درحالی‌که به‌زعم برخی کارشناسان در گروه مرگ قرار داشت بسیار دراماتیک و نوستالژیک به دور بعد صعود کرد و آن‌هم به لطف بازی جوانمردانه الهلال عربستان در مقابل الریان قطر.   از این حیث که لخویا صعودی به‌مراتب راحت از پرسپولیس داشت شکی نیست اما هم‌گروهی‌های پرسپولیس تیم‌های قدرتمندی بودند که هرکدام ادعای قهرمانی در آسیا را داشتند.   به‌عنوان‌مثال تیم الریان قطر که یک‌بار پرسپولیس را شکست داد و یک تساوی هم در ورزشگاه آزادی کسب کرد از گروه پرسپولیس حذف شد و تیم‌های الهلال و پرسپولیس ایران صعود کردند.   تیم لخویا در بازی اخیر مقابل الریان شکست خورد تا نشان دهد الریان چیزی کمتر از ستارگان این تیم ندارند و پرسپولیس مقتدرانه صعود کرده و می‌تواند به مأموریت ممکن فکر کند.   تیم فوتبال لخویا از بازیکنانی نظیر یوسف العربی سود می‌برد که امید اول این تیم محسوب می‌شود و شاید گران‌ترین بازیکن این تیم است. یوسف العربی درگذشته سابقه بازی در فرانسه و اسپانیا را نیز داشته و مدتی در الهلال عربستان شاغل بوده است. وی ملیتی مراکشی فرانسوی دارد و به‌عنوان مهاجم نوک برای این تیم بازی می‌کند این در حالی است که این وظیفه در پرسپولیس به عهده‌ی مهدی طارمی است که شاید العربی از حیث شرایط مالی 6 برابر وی ارزش دارد.   طارمی که گران‌ترین بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شود قیمتی برابر با حدود 4.5 میلیارد از نگاه ترانسفر مارکت ارزش دارد و یوسف العربی با 6 میلیون یورو معادل 25 میلیارد بافاصله زیادی از طارمی قرار دارد.   چیکو دیگر بازیکن گران‌قیمت و اسپانیایی تیم لخویا نیز باقیمت 3.5 میلیون یورو ازجمله امیدهای این تیم محسوب می‌شود.   هافبک تهاجمی این تیم به نام "هی نام تائه" نیز دومین بازیکن گران‌قیمت لخویا است که ملیتی کره‌ای دارد و اگر این 3 بازیکن را باهم جمع بزنیم حدود 90 درصد قیمت پرسپولیس رقم خواهد خورد.   ارزش بازیکنان تیم فوتبال لخویا حدود 23 میلیون یورو است که 92 میلیارد تومان است و تیم فوتبال پرسپولیس با 60 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.   فوتبال پرسپولیس اگرچه از لحاظ مالی فاصله زیادی با کشورهای عربی دارد اما به‌ مراتب ستاره‌های فنی‌تری را در اختیار دارد که می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی در فوتبال دنیا داشته باشند.   پیش‌ازاین تیم‌های السد قطر نیز با در اختیار داشتن ژاوی نتوانست از عهده تیم فوتبال استقلال برآید و ژاوی و یارانش باوجود قیمت بالا سرافکنده آزادی را ترک کردند.   تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت مقابل لخویا می‌تواند کار را در تهران یکسره کند و ارقام ترانسفر مارکت را تغییر دهد.   به‌هرحال این تفاوت قیمت تیم قهرمان ایران با یکی از متمولان عربی است و شاید در مقایسه با تیم‌های استقلال خوزستان و ... فاصله ما با تیم‌های عربی فراتر از این باشد.   انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 6829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *