800
۰
در جلسه شورای مشورتی قشر بانوان مطرح شد

ایجاد فرصت شغلی برای بانوان با برپایی نمایشگاه ها/ شناسایی مشکلات به صورت اساسی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و محصولات غذایی می توان برای بانوانی که فاقد شغل رسمی هستند، زمینه اشتغال را فراهم کرد.
f
f
به گزارش شستون، جلسه شورای مشورتی قشر بانوان فعال شهرستان سراوان با حضور جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان در حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.
سمیه امرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سراوان در این نشست  به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و محصولات غذایی مخصوص بانوان تإکید کرد تا برای بانوانی که فرصت اشتغال رسمی در اجتماع را ندارند،زمینه اشتغال فراهم شود تا از آسیب های اجتماعی و روانی که دامنگیر است به دور باشند.
وی افزود: وقتی مادر خانواده دچار افسردگی و آسیب های اجتماعی باشد نمی توان انتظار جامعه ای سالم را داشت پس می طلبد این معظلات درون خانه بررسی شود تا راحت تر بتوان برای آینده و اجتماع برنامه ریزی کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: برای دانش آموزان دختر کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلفی همچون آشنایی با حقوق خود در اجتماع و خانواده، جوانانی در آستانه ازدواج و مهارت های زندگی برگزار می شود.
امرا همچنین از عدم استقبال بانوان فرهنگی از ورزش نیز گلایه مند بود واز این موضوع به عنوان یک معضل یاد کرد.
سبزعلیانی جانشین فرمانده سپاه شهرستان سراوان هم در این نشست گفت: بانوان دارای سه نقش مادری، همسری و رفتاری هستند که باید در خانواده، در جامعه و در سازمان انجام دهند.
وی در ادامه عدم ثبت ازدواج بعضی از زروجین در مراجع قانونی را یکی از معضلات اساسی در جامعه برشمرد که ماحصل آن فررزندان فاقد شناسنامه است که برای ادامه تحصیل، ازدواج و در خصوص موضوعات پزشکی با مشکلات زیادی روبه هستند  و درصورتیکه زندگی آنان به شکست منجرشود  تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی قرار نخواهند گرفت.
جانشین فرمانده سپاه شهرستان به بررسی و شناسایی مشکلات بانوان به صورت اساسی تأکید کرد تا نقاط ضعف، توانمندی ها و راهکار های عملی از درون مشکل شناسایی شود.

انتهای پیام/1319
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 7150
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *