800
۰

عربستان تماشای این شبکه را ممنوع کرد+فیلم

تماشای شبکه الجزیره از این پس در عربستان جرم محسوب می‌شود، هنوز به طور قطع دلیل آن مشخص نبوده، اما به نظر می‌رسد که با انتشار یک ویدئو بی ارتباط نباشد.
شب
شب
به گزارش شستون، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، تماشای شبکه الجزیره برای مردم عربستان ممنوع شد و به دنبال صدور یک بیانیه در روز جمعه از طرف اداره کل گردشگری و میراث ملی عربستان سعودی ، تمامی هتل هایی که برای مسافران خود شرایط تماشای این شبکه را فراهم آورند نیز مجبور به پرداخت جریمه های نقدی تا سقف 100 هزار ریال هستند و در صورت تکرار تخلف حتی به طور کل مجوز فعالیت هتل دار خاطی لغو می شود.
  بنا به هشدارهای مکرر مقامات سعودی، اگر هتل داران حتی اجازه تماشای شبکه هایی با محتوای مشابه الجزیره را به مسافران خود بدهند نیز متحمل عواقب سنگینی خواهند شد و گفتنی است که اخیرا تمامی دفاتر شبکه الجزیره به دستور سران عربستان تعطیل و مجوز فعالیت آنها لغو شده است.   ظاهرا در پی حمایت امیر قطر از ایران و تاکید وی بر قدرتمند بودن این کشور که اصلا به مذاق شاهان عرب خوش نیامد روز به روز تنش ها بین قطر و سایر کشورهای عربی مخصوصا خود عربستان بیشتر می شود.   همچنین لازم به ذکر است که دولت سعودی با تبانی مصر، امارات و بحرین اقدام به تهیه بیانیه ای نموده که در آن اسامی شخصیت های اسلامی سرشناس که یوسف القرضاوی، عالم مصری مورد حمایت قطر در صدر آن لیست قرار دارد به عنوان تروریست ها ذکر شده است.   تماشای این شبکه از این پس ممنوع است   اما به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که درآن مجری شبکه الجزیره سخنانی کوبنده علیه عربستان مطرح می کند و به آنها گوشزد کرده که بهتر است کرامت را از کشور ایران بیاموزید، در ادامه می توانید این فیلم را به همراه متن صحبتهای این مجری مشاهده نمایید که به شرح زیر است:   مجری شبکه الجزیره:عرض سلام و ادب خدمت بینندگان گرامی، آیا ایران در سومین دهه پیروزی انقلابش تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه ای نشده است؟ آیا شایسته نیست عربها به جای دشمنی با ایران، انقلاب، ایستادگی، کرامت و مردم سالاری را از آن یاد بگیرند؟ مگر ایران دارایی هایش را برای تولید انرژی هسته ای،  موشک های قاره پیما، ماهواره ها و پیشرفت کشور و امنیت مردمش هزینه نمی کند؟ اما کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه های میلیاردی خود را در بورسهای داخلی و آمریکایی هدر می دهند.   عربها چه دستاوردی جز بنا کردن برج های بلند داشته اند که همگی پس از بحران اقتصادی تخلیه شده اند، آیا ایران در محاصره به صنایع سنگین خود افتخار نمی کند؟ در حالی که ما لباسهای خود را از انگلیس و فانوسهای سنتی، نخود و باقلا را از چین، قلیانها را از ژاپن وارد می کنیم، همچنین باقی نیازمندی هایمان را از آمریکا گدایی می کنیم.   آیا ایران روسای جمهور و دولتهای گوناگونی را از انقلاب تاکنون تجربه نکرده؟ در حالی که دهها سال است یک حاکم بلا منازع بر ما حکم می کند، مگر نه اینکه محبوبیت روسای جمهور ایران در میان شهروندان عرب بیش از بسیاری از حاکمان عرب است، مگر نه اینکه جنبش های مقاومت عربی بدون ایران نتوانسته اند حتی یک پیروزی کسب کنند.       00:00 01:22 دانلود فیلم   انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 7233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *