800
۰
در گفتگو با اهدا کننده مستمر خون مطرح شد

لذت بخش بودن اهدای خون/ اهدای خون نوعی ایثار است

اهدا کننده داوطلب و مستمر خون در شهرستان سراوان گفت: اهدا کردن خون یک تجربه لذت بخش و به نوعی ایثار است.
س
س
به گزارش شستون، فرهاد سپاهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اهدا کنندگان مستمر خون در شهرستان سراوان است که این پایگاه خبری، به بهانه 24 خرداد روز جهانی اهدای خون با وی گفتگویی را انجام داده است.
وی در گفتگو با شستون اهدا کردن خون را یک تجربه لذت بخش عنوان کرد و اذعان داشت: فرزندش در هنگام تولد بنا به بیماری در بیمارستان بستری و نیاز مند خون می شود، که از آن زمان به بعد به طور مستمر خون اهدا کرده است.
اهدا کننده مستمر خون ادامه داد: اولین باری که خون اهدا کرده است در ماه مبارک رمضان بوده است و به همین بهانه از شهروندان خواست تا در کنار انجام مناجات با خداوند متعال، به فکر نیازمندان به  خون هم باشند چراکه بیماران چشم انتظار دستان گرم مردم نوع دوست و هموطن هستند.
سپاهی با بیان اینکه با اهدا کردن خون می توان ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن را بررسی کرد، ادامه داد: افرادی دارای بیماری های خاص مانند تالاسمی، هپاتیت، مجروحین و مادرانی که وضع حمل می کنند بیشترین مصرف کننده خون هستند.
وی با بیان اینکه افراد دارای بیمارهای خاص مانند تالاسمی از فعالیت در اجتماع محروم هستند، خاطر نشان کرد: اهدا کردن خون  یک وظیفه انسان دوستانه و شرعی و زکات بدن است که انسان نسبت به دیگر همشهریان و همنوعان خود انجام می دهد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان اهدای خون را نوعی ایثار برشمرد و ادامه داد: افرادی که دچار بیماری های خونی هستند و نیاز مستمر به تزریق خون دارند، نتیجه نا آگاهی پدران و مادرانی هستند که آزمایشات قبل از ازدواج را انجام نداده اند و حاصل ازدواج فامیلی در جامعه هستند.
سپاهی با اشاره اینکه هر هفته در روز های چهارشنبه و پنجشنبه با مراجعه به مرکز بستری و اهدای خون از بیماران دلجویی می کند، به شهروندان توصیه کرد تا افرادی که واجد شرایط اهدای خون هستند، با اهدای یک خون جان سه بیمار نیاز به خون را نجات دهند.
وی در پایان گفت: همانطور که در انجام فرایض دینی تلاش می کنیم تا در زمان معین انجام شود، بیماران تالاسمی را نیز فراموش نشود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 7319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *