800
۰
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

تحریم های جدید نقض آشکار و علنی برجام است/ مصوب شدن تحریم های جدید با چاشنی تهدیدات

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که تحریم های تصویب شده سنا و آمریکا علیه ایران، نقض آشکار و علنی برجام است.
بر
بر
سلطانعلی میر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شستون با اشاره به بحث اساسی و مبنایی میان ایران و آمریکا، اظهار داشت: زمانیکه برجام امضا شد، بسیاری از دلسوزان انقلاب به ویژه مقام معظم رهبری اذعان داشتند که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد چرا که در طول تاریخ، قبل و بعد از انقلاب عهد شکنی های زیادی انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه عهد شکنی آمریکا موضوعی غیر منتظره نبوده است که تعهدی را برعهده بگیرد و سپس عملا خنجر از پشت وارد نکند، گفت: قرار بود از فردای برجام تمام تحریم ها برداشته شود، نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های متعدد دیگری را نیز اضافه کردند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در چند روز اخیر سنای آمریکا، تحریم های جدیدی را که نقض آشکار و علنی برجام است، علیه ایران تصویب کرده است، افزود: معتقد است برجام به یک توافق بی خاصیت تبدیل شده است یعنی اینکه فقط اسمی از برجام باقی مانده است چراکه بسیاری از مفادی که در برجام آمده است، به عنوان یک طرف اصلی زیر پا گذاشته است.
میر گفت: ایران در برجام به آنچه که تعد داده است عمل کرده که اقتضا می شود دولت، وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی واکنش لازم را نشان دهند چراکه دشمن عهد شکنی کرده است و سکوت ما معنا ندارد.
وی تصریح کرد: اگر می گوییم اتحادیه اروپا در کنار ما قرار دارد باید یک اقدام جدی  در عرصه بین الملل از خود نشان دهیم.
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه مردم ما از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و عراقچی انتظار دارند، گفت: قرار بود از فردای برجام تحریم ها برداشته شود، شرایط اقتصادی بهبود یابد، چرخ اقتصاد و سانتیفیوژ بچرخد اما پس از گذشت زمان شاهد افزایش تحریم ها و با چاشنی تهدیدات شدیم.
میر ادامه داد: امریکا با هم پیمانانش در منطقه تروریست ها را علیه ایران تشریک کردند و اقدامات تروریستی را در ایران انجام دادند، باید در مجامع بین المللی و داخلی تکلیف خود را مشخص کنیم.
وی اضافه کرد: اگر برجام توافق چند جانبه است باید واکنش رسمی، حقوقی، سیاسی و رسانه ای و بین الملی نسبت به این اقدام نشان داده شود چرا که نمی شود ایران یک طرفه به تعداتش عمل کند و طرف مقابل هر اقدامی که خواست انجام دهد.
کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: باید بخشی از فعالیت های هسته ای صلح آمیز خود را مجدد شروع کنیم و یا برخی از تعدات دیگری را که پذیرفته ایم، بشکنیم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 7409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *