800
۰

انگیزه های متفاوت مردان و بانوان والیبال نشسته در مسابقات آسیا

تیم های ملی والیبال نشسته مردان و بانوان ایران چهارمین حضور خود را در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تجربه می کنند.
و
و
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پارالمپیک ریو 2016، نخستین تورنمنت رسمی تیم ملی والیبال نشسته ایران در سال 96 مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه 2017 است.
تیم های ملی والیبال نشسته مردان و زنان ایران در حالی به این رقابت ها اعزام می شوند که به ترتیب عنوان قهرمانی و پنجمی پارالمپیک ریو را در کارنامه خود دارند.
این مسابقات بستری را آماده می کند تا هادی رضایی و مریم ایرانمش عیار بازیکنان خود را در این رقابت ها بسنجند و محکم تر برای حضور در پارآسیایی اندونزی گام بردارند.
والیبالیست های ایران در هر دو گروه مردان و بانوان روز شنبه سوم تیرماه راهی کشور چین می شوند تا مقابل حریفان خود به رقابت بپردازند. در بخش آقایان داود علیپوریان، محمدخالقی،صادق بیگدلی (تهران)، مهدی بابادی(خراسان‌رضوی)، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، مجید لشکری، امیرحسین کفشدار(مازندران)، میثم علیپور(گیلان)، مهرزاد مهروان(البرز)،احمد ایری(گلستان)، حسین گلستانی(قم) و در بخش بانوان نیز نسرین فرهادی، طیبه جعفری(چهارمحال و بختیاری)، معصومه زارعی، نداپنجهباشی(خراسانرضوی)، بتول خلیل زاده، بتول جعفریان، رضوان میرزایی(کرمان)،مهری فلاحی(گیلان)، فرزانه حیدری (هرمزگان)، زینب ملکی، مژگان سعیدی(اصفهان)، زهرا دانایی(گلستان)،12 ملی پوش انتخابی مربیان خود هستند که همراه با تغییراتی نسبت به پارالمپیک ریو در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر می شوند.
مردان والیبال نشسته زیر نظر هادی رضایی، سرمربی تیم ملی،علیرضا معمری و بهمن تاروردی زاده،مربیان تیم ملی و بانوان زیر نظر مریم ایرانمنش آماده این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شدند.
حفظ عنوان قهرمانی آسیا
مردان والیبال نشسته کشورمان که عنوان قهرمانی جهان و پارالمپیک را در کارنامه خود دارند در سه دوره گذشته قهرمانی آسیا نیز توانستند سکوی نخست را از آن خود کنند و اکنون با هدف تکرا قهرمانی راهی پکن می شوند.
تیم ملی والیبال نشسته مردان در رنکینگ نخست جهان قرار دارد و حضور در مسابقات آسیایی تنها حکم دیدار تدارکاتی را برای ملی پوشان داشته تا آماده مسابقات جهانی و پارآسیایی اندونزی شوند.
شاگردان رضایی پس از گذراندن چند مرحله اردو، اکنون آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه هستند.
هادی رضایی در این باره گفت: سطح والیبال نشسته مردان ایران از آسیا بالاتر است و این رقابت ها تنها حکم دیدار تدارکاتی را برای ما داشته و در این مسابقات عملکرد بازیکنان تیم را ارزیابی می کنیم تا برای رقابت ها جهانی آماده شویم.
وی ادامه داد: تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران همیشه در جایگاه نخست آسیا قرار دارد و ما با هدف حفظ عنوان قهرمانی در این مسابقات حضور پیدا می کنیم.
بانوان به دنبال کسب سهمیه اندونزی
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان که در نخستین حضورش در پارالمپیک توانست عنوان پنجمی را از آن خود کند اکنون با پنج تغییر در ملی پوشانش برای مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه زیر نظر مریم ایرانمنش به عنوان مربی آماده می شود.
شاگردان ایرانمنش برای رسیدن به مسابقات جهانی هلند و کسب سهمیه پارآسیایی اندونزی نیاز دارند که عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را کسب کنند و در صورتی می توانند با عنوان نائب فقهرمانی مجوز حضور در رقابت های جهانی هلند و پارآسیایی را کسب کند که تیم ملی بانوان چین همچون گذشته در جایگاه قهرمانی قرار گیرد.تیم ملی چین به دلیل کسب عنوان قهرمانی جهان قبل از این رقابت ها سهمیه مسابقات را کسب کرده است و در صورتی که قهرمان شود سهمیه به تیم ملی والیبال نشسته بانوان داده می شود.
در سه دوره برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه والیبال نشسته، تیم ملی مردان ایران توانسته عنوان قهرمانی هر سه دوره را کسب کند و تیم ملی مردان چین نیز در جایگاه دوم قرار گیرد. بانوان والیبال نشسته کشورمان نیز در یک دوره سوم آسیا و در دو دوره دیگر پس از تیم ملی چین نائب قهرمان شدند.
شاگردان رضایی که به دلیل قهرمانی پارالمپیک پیش از این سهمیه مسابقات جهانی و پارآسیایی را کسب کرده بودند با آارمش بیشتری در مسابقات حاضر می شوند اما بانوان ما باید عنوان قهرمانی را کسب کنند تا بتوانند مجوز حضوردر رقابت ها جهانی هلند را از آن خود کنند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 7461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *