800
۰
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان خبر داد

5هزار واحد صنفی در سراوان وجود دارد/ اشتغال 25 هزار نفر در بخش صنوف سطح شهرستان

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان با توجه به اینکه 5 هزار واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد، گفت: 25 هزار نفر در بخش صنوف سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
lll
lll
مهرداد طاهری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفتگو با شستون با بیان اینکه 14 اتحادیه و یک اتاق اصناف در این شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: در کل شهرستان حدود 5 هزار واحد صنفی در زمینه های تولیدی، توزیعی و خدماتی مشغول به فعالیت است.
وی افزود: تا کنون حدود 2 هزار و 200 پروانه کسب در سراوان صادر شده است که بنا به شرایط اقتصادی کشور، رکود بازار بسیاری از واحد های صنفی تعطیل شده اند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان وجود دست فروشان و بازاریانی که به صورت شبکه ای به صورت آزاد در حال فعالیت هستند را یکی از مشکلات عمده در حوزه اصناف عنوان کرد و ادامه داد: دستفروشان به دلیل عدم پرداخت مالیات، عوارض، حق و حقوق ملک آسیب هایی را برای صنوف به وجود آورده اند که بارها درجلسات ساماندهی صنوف مزاحم این موضوع مطرح شده است که انتظار می رود شهرداری با کمک نیروی انتظامی تدابیری برای حل این معضل بیاندیشند.
طاهری گفت: اصناف نقش تأثیر گذاری را در اقتصاد جامعه به عنوان یک بنگاه کوچک اقتصادی ایفا می کنند به طوریکه که هر واحد صنفی حداقل نیازات مالی یک خانواده را برطرف می کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هر یک از واحد های صنفی سطح شهرستان سراوان اگر به طور متوسط برای پنج نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده باشند، می توان گفت بالغ بر 25 هزار نفر در صنوف شهرستان مشغول به کار هستند.
 
گفتنی است رئیس و کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان به بهانه روز اصناف با فرماندار، امام جمعه موقت شهرستان، اتاق اصناف و نیروی انتظامی دیدار داشته اند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 7478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *