800
۰
امام جمعه موقت سراوان:

حاکمیت بر قلب ها عامل عزت مندی انسان/حقوق بشر آمریکایی به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه فلسطین و یمن است

امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: کسانی که ادعای حقوق بشر را دارند، مردم بی گناه فلسطین و یمن را به خاک و خون می کشند.
rheshs
rheshs
به گزارش شستون، نماز جمعه این هفته (نهم تیر ماه) به امامت حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور امام جمعه موقت سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عزیزپور امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته خود تقوا پیشه کردن، ترک طمع و زیاده خواهی، خلق و خوی نیکو، بندگی کردن خداوند و دوری از معصیت را از جمله عواملی که انسان را به عزت می رساند، دانست و گفت: رسول خدا و انسان های مومن عزیزترین افراد  روی زمین هستند.
وی ثروت زیاد، پست و مقام را ازعوامل اصلی وابستگی افراد به انسان های گناه کار عنوان کرد و افزود: دوستی با دشمنان خداوند و کافران باعث کسب آبرو و عزت نمی شود.
امام جمعه موقت سراوان با اشاره به فرمایشات امام باقر (ع) اظهار داشت: کسی که از آن چیزی که در دست مردم است قطع امید کند و چشم طمع نداشته باشد، بهترین مومنین است.
وی با اشاره به اینکه سطله بر انسان که نوعی لذت برای حاکمان است و اندوختن ثروت نمی تواند عزت آفرین باشد، تصریح کرد: اسلام حاکمیت بر قلب ها را عامل عزت مندی در انسان می داند و گناه و معصیت باعث ذلت و خاری انسان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) اذعان داشت: اگر عزیز درگاه خداوند باشیم بهتر است از اینکه عزیز درگاه شیطان باشیم.
وی با بیان اینکه قبول کردن عیب و شناسایی آن مهم ترین عامل برای اصلاح انسان است، خاطر نشان کرد: انسان مومن آن کسی است که عیب خود را قبول کند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به سالروز آزادسازی شهر مهران عنوان کرد: رزمندگان بعد از عملیات غافلگیر کننده والفجر 8 توانستند یک شکست سیاسی و نظامی را برای حزب بعث و صدام رقم بزنند و رژیم عراق درصدد فعال شدن در جبهه زمینی و موضع تهاجمی برآمد و با حمایت های استکبار توانست شهر مهران را به تصرف خود درآورد که در نهایت رزمندگان در عملیاتی این شهر را آزاد کردند.
وی در ادامه با اشاره به دوازدهم تیر ماه سالروز تخریب بقاع ائمه بقیع (ع) توسط وهابیون گفت: اینکه در زمان حاضر داعشی ها در حال تخریب قبور ائمه (ع) هستند، ریشه در تاریخ دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزپور امام جمعه موقت سراوان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: بی احترامی به اعتقادات اهل سنت یک حرام شرعی است و کسی حق بی احترامی کردن را ندارد.
وی با اشاره به سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه رد پای استکبار جهانی در تمام اقدامات تروریستی بر علیه مسلمانان دیده می شود و آمریکا حامی چنین اقدامات ضد بشری است، اذعان داشت: کسانی که ادعای حقوق بشر را دارند مردم را در فلسطین و یمن به شهادت می رسانند دریق از یک اظهار تاسف و محکومیت بین المللی بر این موضوع.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور در پایان خاطر نشان کرد: حقوق بشر یک حق همگانی است و تا زمانی که کافر در برابر مسلمانان دست به سلاح نبرد، حق حیات دارد اما کسی که انسان های بی دفاع را بدون هیچ دلیلی بکشد مورد نکوهش تمام مذاهب است.
انتهای پیام/1675
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 7584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *