800
۰
گزارش شستون از کمبود آب در مهرستان؛

بحران آب نمک گیر مردم مهرستان شد/از افت سطح آب های زیر زمینی تا جلوگیری از انشعابات غيرمجاز آب

افزایش گرما و کمبود بارندگی در مهرستان باعث کاهش آب های زیر زمینی در این شهرستان شده است و مردم مهرستان از ماه رمضان تا کنون با مشکل کمبود آب در این شهرستان روبرو هستند.
rheshes
rheshes
به گزارش شستون، مردم شهرستان مهرستان از ماه رمضان است که با مشکل کمبود آب مواجه شده اند، سطح آب های زیر زمینی کاهش پیدا کرده و چاه های آب این شهرستان جوابگوی آب مصرفی آنها نیست و تا کنون این معضل گریبان گیر آنها شده است.
یکی از شهروندان مهرستانی در گفت و گو با شستون اظهار داشت: با توجه به اینکه آب مهرستان از چاه های حفر شده تامین می شود از ماه مبارک رمضان است که با کمبود آب مواجه هستیم.

وی سرقت ترانس برق و کاهش بارندگی را از عوامل کمبود آب در مهرستان عنوان کرد و اذعان داشت: در برخی محلات، ساعتی آب هست و ساعتی نیست و با توجه به شدت گرما، قطعا مشکل کم آبی مشخص است.

رشید پارسایی فرماندار شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه آب شهرستان مهرستان از ۴ الی ۵ حلقه چاهی که در بستر رودخانه ماشکید در حاشیه شهر حفر شده اند  تامین می شود، گفت: آب چاه های مذکور از طریق لوله رفت وارد مخزن 2 هزار مترمکعبی که در بالای ارتفاعات حاشیه شهر واقع شده است، شده و از طریق لوله برگشت وارد شبکه آبرسانی مهرستان می شود.
وی پدیده خشک سالی های اخیر در ماه های گرم سال که باعث افت سطح آب های زیرزمینی شده است را عامل کمبود آب در استان و شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل اصلی در مناطق حاشیه شهر و سایر مناطقی بوده که در انتهای شبکه قرار دارند.
فرماندار شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: تمام سعی و تلاش مدیریت بحران شهرستان و آبفای شهری بر این بوده است که با همکاری مردم با جلوگیری از انشعابات غیر مجاز،  آب موجود در مخزن و شبکه را طوری مدیریت کنیم  تا ساکنین شهرستان مهرستان از کمبود آب رنجی متحمل نشوند و این امر با همکاری شهروندان  امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به سه  پروژه ملی آبرسانی  شهرستان مهرستان ، هیدوچ و سوران از محل سد ماشکید علیا تصریح کرد:  کارفرمایی این پروژه ها توسط آب منطقه ای استان از چند سال قبل شروع شده که با اندک پیشرفت فیزیکی حدود ده درصد متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می رود.
پارسایی در پایان با اشاره به اینکه این موضوع باید از طریق، استانداری ، آب منطقه ای و سازمان برنامه و بودجه استان و با  حمایت های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سطح کلان پیگیری شود، اذعان داشت: با تامین اعتبار به موقع پروژه ملی مزبور که نقش حیاتی برای سه شهرستان و حتی روستاهای میانی این شهر ها دارد، هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
 
انتهای پیام/1675
 
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 7661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *