امام جمعه اهل سنت مهرستان:

دخالت والدین عامل طلاق های زود هنگام/ارتباط اینترنتی صادر کننده حکم ازدواج های بی اساس

18 تير 1396 ساعت 8:27

امام جمعه اهل سنت مهرستان اظهار داشت: ازدواج های اینترنتی بی اساس ترین نوع ازدواج هستند و با کوچکترین مشکلی از بین می رود.


مولوی عبدالخالق حسین زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت وگو با شستون اظهار داشت: ازدواج یک حکم شرعی است و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و رعایت اصول ازدواج در کاهش آمار طلاق موثر است.
وی افزود: با توجه به اینکه در ارتباطات فضای مجازی هیچ گونه احساس و منطقی وجود ندارد ازدواج اینترنتی بی اساس ترین نوع ازدواج خواهد بود و به زودی با کوچکترین مشکلی از بین خواهد می رود.
امام جمعه اهل سنت مهرستان خاطر نشان کرد: دختر و پسر با ملاقات حضوری در حضور خانواده های خود و آشنا شدن با شرایط اجتماعی و اخلاقی همدیگر می توانند ازدواج موفق تری داشته باشند.
وی با اشاره به فرمايشات پیامبر اکرم (ص) اذعان داشت: با زن هایی که توانایی فرزند آوری دارند و محبت آنها نسبت به شوهر زیاد است ازدواج کنید.
مولوی حسین زهی داشتن دیانت، اخلاق خوب، اصالت خانوادگی و سلامتی را از جمله صفات مورد نظر جهت انتخاب همسر عنوان کرد و گفت: در زمان های قدیم هیچ پدر و مادری قبل از برنامه ریزی، بررسی و تحقیق راضی به ازدواج فرزند خود با دیگران نمی شدند.
وی در ادامه رشد کامل عقلانی و اقتصادی جهت تامین معیشت خانواده را از خصوصیات جوانان برای شروع زندگی مشترک دانست و خاطر نشان کرد: والدین جهت جلوگیری از فساد و مشکلات اخلاقی زمینه ازدواج را برای فرزندان خود فراهم کنید.
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان عنوان کرد: والدین در حد روشنگری و راهنمایی در زندگی زوج های جوان دخالت کنند و اگر دخالت بی جا داشته باشند زندگی آنها را از بین خواهند برد.
وی در ادامه اظهار داشت: رابطه زناشویی با محبت، منطق و گذشت ایجاد می شود و طلاق بدترین اقدام بین زوجین در جامعه اسلامی تلقی می شود.
مولوی حسین زهی در پایان با اشاره به اینکه نظام اسلامی و والدین باید جلوی طلاق ها را بگیرند و به زودی برای آنها حکم طلاق صادر نکنند، گفت: مسئولین زوجین دارای اختلاف را به مراکز مشاوره ارجاع دهند و علما در حل اختلافات زوجین تلاش کنند.
 
انتهای پیام/1675
 


کد مطلب: 7700

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/7700/دخالت-والدین-عامل-طلاق-های-زود-هنگام-ارتباط-اینترنتی-صادر-کننده-حکم-ازدواج-بی-اساس

شستون
  https://shastoon.ir