سرپرست کانون فرهنگی پرورشی سراوان:

فضای مجازی، عامل افول فرهنگ کتابخوانی/والدین مهمترین الگوی کتابخوانی کودکان

18 تير 1396 ساعت 13:16

سرپرست کانون فرهنگی پرورشی شهرستان سراوان اظهار داشت: کمبود منابع مرود نظر ناخواسته کودکان را به سوی استفاده از اینترنت سوق می دهد و این عامل افول فرهنگ کتابخوانی شده است.


ام البنین کریمی سرپرست کانون فرهنگی پرورشی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان باید در زمینه های شعر، داستان نویسی، کتابخوانی و معرفی کتاب های کودکان فعالیت داشته باشد، گفت: کمبود منابع مورد نظر ناخواسته کودکان را به سوی استفاده از اینترنت سوق می دهد و این عامل افول فرهنگ کتابخوانی شده است.
وی با شاره به اینکه در دو دوره کتاب های کودک و نوجوان به شهرستان سراوان ارسال می شود، افزود: با توجه به ضعف هایی که در ناشرین کتاب وجود دارد، کتاب های ارسالی سال های اخیر خیلی پرمحتوا تر و اثر گذارتر بوده است.
سرپرست کانون فرهنگی پرورشی سراوان شناساندن کتاب های مختلف، کتابخوان کردن و بالا بردن سطح مطالعه در کودکان و نوجوانان را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت: مهم ترین هدف کانون فرهنگی پرورشی کتابخوان کردن کوکان است.
وی تصریح کرد: کتاب های امروزی نیازمندی های نسل جدید را فراهم نمی کند و مسئولین در تامین کتاب با منابع مختلف تدابیری اندیشه کنند.
کریمی خاطر نشان کرد: کودکان در صورتی به کتاب احساس نیاز پیدا می کنند که در خانواده ای کتابخوان بزرگ شده باشند و والدین مهم ترین الگوی کودکان در کتابخوانی هستند.
وی رجوع به اینترنت و فضای مجازی را بزرگترین معضلات کتابخوانی دانست و اذعان داشت: با ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه کودکان با ادبیات کتاب آشنا شده و آرامش درونی بیشتری دریافت می کنند.
سرپرست کانون فرهنگی پرورشی سراوان در پایان گفت: خواسته ما از مسئولین این است که منابع خاص کودکان و نوجوانان را افزایش دهند و برنامه های بیشتری را برای کتابخوانی تدوین کنند تا ارزش کتاب افزایش پیدا کند.
 
انتهای پیام/1675
 
 


کد مطلب: 7709

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/7709/فضای-مجازی-عامل-افول-فرهنگ-کتابخوانی-والدین-مهمترین-الگوی-کودکان

شستون
  https://shastoon.ir