800
۰
در گفتگو با بانوی محجبه و فعال اجتماعی سراوان مطرح شد

امنیت اجتماعی و روانی در گرو داشتن حجاب/ فراموشی استعداد ها در محاذی تعصبات خانواده

بانوی محجبه و فعال اجتماعی شهرستان سراوان گفت: تعصبات خانواده ها در جامعه به خصوص در منطقه بلوچستان موجب شده است که استعداد و آرزوهای‌ بانوان به فراموشی سپرده شود.
reshhgsert
reshhgsert
فریده یوسفی مدیر عامل کانون فرهنگی اجتماعی بانوان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: حجاب مانع پیشرفت و موفقیت نیست و من به حجاب و چادرم افتخار می‌کند چرا که برایم امنیت اجتماعی و آرامش روحی به ارمغان آورده است. 
وی با بیان اینکه پیشرفت و موفقیت مقوله ای نیست که با داشتن حجاب خدشه دار شود، گفت: با توجه به اینکه در طول روز بر اساس فعالیت های متنوعی که دارد ممکن است با افراد مختلفی برخورد داشته باشد و یا در مکان های محتلفی حضور پیدا کند که بر اساس تجربه با داشتن حجاب از امنیت اجتماعی و روحی بیشتری برخوردار است.
مدیر عامل کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان سراوان در ادامه اضافه کرد: نمی توان از همه انتظار داشت که  برخورد شایسته و قابل احترامی داشته باشند اما می توانیم با پوشش مناسب مانع از بروز رفتارهای بیمارگونه برخی از افراد نسبت به خودمان باشیم. 
یوسفی گفت: بانوانی که حضور فعال و مستمر در اجتماع دارند بهتر است دارای پوششی باشند که آنها را از نگاه های شیطان صفت  که موجب آزار و اذیت می شود، مصون بدارد.
وی اظهار داشت:  سعی داشته است برای ایجاد خودباوری و تشویق و ترغیب سایر بانوان جامعه  برای حضور در عرصه های اجتماعی، تمام همت خود را به کار گرفته تا الگوی مناسبی برایشان باشد.
 مدیر عامل کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان سراوان ادامه داد: برای پدر، مادر، همسر و یا برادری که مانع حضور بانوان در اجتماع می شود تا مبادا خطری آنان را تهدید کند، باید این اطمینان به آنها داده شود که حجاب از نظر اسلام به این معنا نیست که زن در کنج خانه بنشیند و از حضور در اجتماع منع شود.  
یوسفی اضافه کرد: در جوامع اسلامی بانوان می توانند با رعایت موازین اسلامی و پوشش اسلامی دوش به دوش مردان در عرصه های مختلف جامعه فعالیت کنند، به دنبال اهداف شان بروند، استعدادهای خودشان را در زمینه ای که تبحر دارند شکوفا کنند بدون اینکه خطری در جامعه آنها را تهدید کند. 
وی با توجه به اینکه بانوان در جامعه ما بخصوص در منطقه بلوچستان بخاطر تعصبات خانواده هایشان مجبور هستند که آرزوهایشان را به فراموشی بسپارند و از استعداد های خود چشم پوشی کنند، تصریح کرد: قرآن کریم از عفت دختران حضرت شعیب (ع) که در جمع مردان کار می کردند مثال زده اند و همچنین عفت حضرت مریم را در میان مردان می ستاید. 
مدیر عامل کانون فرهنگی و اجتماعی  بانوان سراوان  با اشاره به اینکه در زمان پیامبر (ص) نیز بسیاری از مشاغل اجتماعی به عهده ی زنان بوده است که مورد نهی پیامبر قرار نگرفته اند، افزود:  همه این موارد نشان دهنده این است  که اسلام حجاب را به معنای منع زن از حضور در اجتماع نمی داند، بلکه  پوشش اسلامی را برای حضور در اجتماع واجب می داند. 
 یوسفی  حجاب را در جامعه الزامی دانست و تصریح کرد: من تذکر برای رعایت حجاب را صحیح نمی دانم چرا که باید به گونه ای برخورد شود که بانوان ما با میل و اراده خویش به سمت رعایت حجاب و عفاف حرکت کنند نه اینکه با اجبار، ملزم به رعایت حجاب ظاهری باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه اگر حجاب ظاهری با میل باطنی همراه نباشد سودی نخواهد داشت و حیا و عفت اگر در دختران رشد پیدا کند هیچ خطری برای آنها در جامعه به ارمغان نخواهد آورد، خاطر نشان کرد: بیشترین آزار و اذیت در جامعه برای دخترانی است که پوشش مناسب نداشته باشند و داشتن پوششی مناسب همان حجاب واقعی است.
 
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 7711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *