800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان خبر داد

افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی در سراوان

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان از افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی در روستای غفور آباد این شهرستان خبر داد.
ثقتاس
ثقتاس
رضا رضازاده پراپری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی (دی. آی. سی) در روستای غفور آباد این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: مراکز کاهش آسیب های اجتماعی به افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، خدمات ارائه می کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان با بیان اینکه اعتياد به عنوان يک عملكرد ناپسند در جوامع محسوب مي شود، اظهار داشت: بر اساس آنچه تا به امروز در سطح جامعه مطرح بوده است شخصی كه به مواد مخدر اعتياد دارد نه به عنوان يک متهم بلكه بايد به وی به ديد يک بيمار نگاه كرد.
وی با بیان اینکه گرفتار شدن در دام اعتياد برای هر دو گروه از زنان و مردان در جامعه رفته رفته تبعات جبران ناپذيری را برای آن ها و حتي خانواده هايشان به همراه دارد، خاطر نشان کرد: اعتیاد خطری است كه گاها افراد را تا پايان عمر همراهی می كند و جزئي جدايی ناپذير از زندگي آن ها مي شود.
رضازاده در ادامه تصریح کرد: در مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای، درمانی و بهداشتی در جهت اصلاح، بهبود و ترک اعتیاد به معتادان داده می شود.
وی مبارزه مستقیم با پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر و پیشگیری از گسترش عفونت‌ های خطرناک را از اهداف افتتاح این مرکز عنوان کرد و اذعان داشت: آموزش و آگاه سازی، پایه اصلی خدمات مراکز دی. آی. سی را تشکیل می دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان در پایان گفت: در جهت بازگشت بهبودیافتگان به جامعه و کانون خانواده و همچنین پیشگیری از بازگشت آنان به مصرف مواد مخدر و اعتیاد، هدفی است که تحقق آن با همکاری دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی امکان پذیر خواهد بود.
 
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 7718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *