800
۰

پای دیوان محاسبات به منطقه آزاد ارس باز شد/ احراز وقوع تخلفات مالی و رانت توسط بازرسان ویژه مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وقوع تخلفات مالی در منطقه آزاد ارس را محرز دانست و از تحریف اخبار و دروغ پراکنی توسط روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس انتقاد و گفت: مسئولین مربوطه به جای دروغگویی حداقل سکوت می‌کردند تا با آبروی منطقه بازی نمی‌شد.
hts
hts
به گزارش شستون؛ محمد حسن‌‌‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به حضور تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در منطقه‌‌ی آزاد ارس جهت بازرسی، اظهار داشت: به‌‌دنبال تخلفات صورت گرفته در این منطقه و جلوگیری از تضییع بیشتر بیت‌‌المال بنده پیشنهاد بازرسی از منطقه آزاد ارس را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دادم که با موافقت آنان همراه و به تائید هیئت رئیسه نیز رسید.
وی ادامه داد: از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس 3 نماینده به‌‌عنوان بازرس انتخاب شدند اما به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در آغاز اقدامات اجرایی وقفه حاصل شد تا اینکه روز شنبه این هفته بنده به‌‌عنوان شاکی با همراهی آن 3 بازرس از منطقه بازدید کردیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه در بازرسی‌‌ها تخلفات صورت گرفته احراز شد، خاطرنشان ساخت: برای مثال ارائه زمین‌های کشاورزی به عده‌‌ای خاص برای ویلاسازی ثابت شد، در تخلفی دیگر فروش زمین خریداری شده از قرار متری 30 هزار تومان به یک فرد در ازای متری 5 هزار تومان احراز گردید و ارائه مجوز به یک شرکت و قاچاق کالا توسط آن مجموعه عیان شد.
وی اضافه کرد: انتصاب یک کارگر به سمت معاون و استخدام‌های غیراصولی و خلاف قانون از دیگر مواردی بود که نمایندگان به آن‌ها پی بردند و اسناد و مدارک موجود وقوع این تخلفات را آشکار می‌کرد.
نماینده مردم مرند و جلفا با انتقاد از بد اخلاقی و دروغ‌پراکنی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، متذکر شد: آقایان منتظر مانده‌اند هواپیمای ما ساعت 9 از زمین بلند شود و ساعت 9:30 به دروغ از زبان بازرسان نوشته‌اند در منطقه آزاد ارس چیزی مشاهده نشد و نمایندگان قانع شدند، این دروغ محض است.
وی تاکید داشت: وقتی که مدیریت منطقه آزاد ارس برای دروغ‌گویی و تحریف موضوعات اختصاص می‌دهد را چنانچه برای حل مشکلات به کار می‌گرفت، اکنون کار به اینجا نمی‌رسید و پای بازرسان به منطقه باز نمی‌شد.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه طبق قول و قرار قبلی، بازرسان و شخص بنده تا حصول نتیجه مصاحبه‌ای نباید انجام می‌دادیم، تصریح کرد: دروغگویی منطقه آزاد ارس موجب شد بازرسان با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کنند و اینگونه آبروی منطقه آزاد ارس هم برود.
وی افزود: بنده به دنبال تغییر مدیر نیستم و مشکل شخصی نیز با کسی ندارم اما وقتی وقوع تخلف و فساد در جایی برایم روشن است، کوتاه نمی‌آیم و بیت‌المال را از خرخره مدیر متخلف بیرون می‌کشم؛ مدیریت منطقه آزاد ارس هم اگر فکر می‌کند افرادی در سازمان به بنده منتسب هستند، آنان را می‌تواند اخراج کند.
حسن‌نژاد از جمع آوری طومار علیه استاندار آذربایجان‌شرقی در منطقه آزاد ارس انتقاد کرد و بیان داشت: آقای جبارزاده در یکی از جلسات خواستار اجرای طرحی برای جلوگیری از قاچاق و افزایش نظارت شده‌اند، اما چون منافع عده‌ای به خطر افتاده، علیه او نیز طومارنویسی می‌کنند، مگر جلوگیری از قاچاق بد است؟
وی در پایان از استقرار نیروهای دیوان محاسبات در منطقه آزاد ارس جهت بررسی تک تک صورت حساب‌ها خبر داد و افزود: پای دیوان محاسبات به قضیه باز شده و آنان گزارشات نهایی را به دادسرا خواهند فرستاد.
منبع: دانا
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 7745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *