800
۰

پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی باید روشن شود

نماینده مردم پاوه گفت: پشت پرده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی یک رانتی است که باید مشخص شود.
پ
پ
به گزارش شستون، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و جوانرود در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان استان کرمانشاه برای تحقیق و تفحص از وضعیت پالایشگاه کرمانشاه، اظهار داشت: پالایشگاه کرمانشاه نماد ملی استان است اما متأسفانه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص ادامه داد: درخواست نمایندگان کرمانشاه از وزیر نفت این است که علت و نحوه واگذاری پالایشگاه و همچنین نحوه احراز شرایط خریدار را توضیح دهد.
نماینده مردم پاوه با بیان اینکه لزومی ندارد که پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: پالایشگاه آبادان با وجود آن که تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان ضرر داده است هنوز واگذار نشده و دولت آن را اداره می‌‌کند.
نادری با تأکید بر اینکه نمایندگان کرمانشاه مخالف اصل 44 قانون اساسی نیستند، گفت: بحث اصلی ما این است که پالایشگاه کرمانشاه دو سال گذشته در بورس هزار و 400 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد، اما امروز با قیمت  210 میلیارد تومان آن هم نه در فرابورس بلکه در مزایده‌ای که مشخص نیست به چه صورت انجام گرفته، واگذار شده است.
نماینده مردم پاوه افزود: پالایشگاه کرمانشاه در حالی امروز 210 میلیارد تومان ارزیابی شده و هر متر زمین آن را 50 هزار تومان برآورد کردند که قیمت هر متر زمین آن بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان ارزش دارد و باید مشخص شود که پشت پرده این قضیه چیست؟
وی اظهار داشت: جای تعجب دارد که برخی می‌گویند طی سه سال گذشته پالایشگاه کرمانشاه 7 هزار میلیارد تومان ضرر زده اما طی این سه ماهی که به بخش خصوصی واگذار شده به سوددهی قابل توجهی رسیده است که این اظهار نظر‌ها کاملا غیر منطقی است.
نادری تأکید کرد: نمایندگان کرمانشاه به دنبال بازگردان به این پالایشگاه به بخش دولتی و اداره آن از سوی وزارت نفت هستند چرا که معتقدیم در پشت قضیه این واگذاری رانتی وجود دارد. 
نادری در پایان خاطر نشان کرد: در خواست تحقیق و تفحص از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه با امضای نمایندگان کرمانشاه تقدیم هیأت رئیسه شده و برای رأی گیری باید در صحن علنی اعلام شود.
انتهای پیام /
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 7777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *