800
۰

بی آبی خوزستان در نیمه راه دولت روحانی؛ نخستین مصوبه دولت در سال 96 اجرایی نشد

بنا بر گفته حسن روحانی، تأمین آب خوزستان نخستین مصوبه دولت در سال ۹۶ بود اما این وعده هم با جیره بندی آب در این استان محقق نشد.
hjtrh
hjtrh
به گزارش شستون، هیچ صحبتی نشد، شعاری سر داده نشد، خبری از ریزگرد و بی‌آبی و برقی نبود، صدایی برای کشاورز سیل زده در نیامد، آبی هم برای مردم خوزستان گرم نشد ولی اردیبهشت امسال طرفداران روحانی در ورزشگاه تختی فریاد می‌زدند «درسته هوا نداریم ولی هواتو داریم».
حسن روحانی اهواز سلام بر کرخه و کارون، سلام بر عرب و لر و بختیاری، سلام بر شهری که محل مجاهدت هاشمی و خاتمی است، ما قدم‌های خوبی در خوزستان برداشتیم، یا این کار‌ها را به سرانجام رساندیم و یا در نیمه راهیم. «ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال ۹۶ تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم.» این‌ها گوشه‌ای از اظهارات حسن روحانی در سخنرانی تبلیغاتی‌اش بود.
بیش از ۵۰ روز از انتخابات گذشت و مردمی که هوای روحانی را داشتند، بی‌هوا‌‌ رها شدند. آب در برخی از مناطق خوزستان جیره بندی شد تا تیتر‌ها از بی‌آبی «پایتخت آب ایران» خبر دهند.
جیره‌بندی آب نتیجه اقدامات مدیران ناکارآمد
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار رهیاب می‌گوید: در این گرمای وحشتناک خوزستان، وضعیت آب و برق خیلی بحرانی شده و به مردم فشار زیادی آمده است. قطعی مکرر برق و جیره بندی آب در اکثر شهرهای استان متأسفانه وجود دارد.
حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد می‌افزاید: علت اصلی چنین اتفاقات تلخی، مدیریت ضعیف و ناکارآمد مدیران است وگرنه شبکه آب و برق را می‌توان مدیریت کرد. متأسفانه این سهل انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها سبب می‌شود که در این مواقع دچار بحران شویم و مردم در رنج باشند.
لایروبی بودجه پس از انتخابات!
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۸۰ هزار میلیارد ریالی لایروبی کارون حذف شده است، می‌گوید: این بودجه اعلام شده بود و حالا خبری از آن بودجه مصوب شده قبل از انتخابات نیست.
هدایت الله خادمی با بیان اینکه اگر دولت به مصوبه‌ها و وعده‌های پیش از انتخابات خود به استان خوزستان عمل کند می‌توانیم شاهد تغییرات باشیم، بیان می‌کند: اگر به این وعده‌ها عمل نشود و روند فعلی ادامه یابد باید همچنان شاهد بی‌تدبیری در خوزستان باشیم.
بی آبی در خوزستان عمل نکردن به مصوبات ابتدای سال
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی به رهیاب می‌گوید: نارضایتی بسیار زیادی از عملکرد اداره آب و فاضلاب شهرستان مسجدسلیمان وجود دارد که بخشی از این نارضایتی به موضوع جیره بندی آب باز می‌گردد.
علی عسگر ظاهری‌عبده‌وند با بیان اینکه جیره بندی آب در هفتکل، اندیکا و لالی هم وجود دارد، عنوان می‌کند:‌‌ همان میزان آبی هم که قبلا در اختیار مردم بود، آن را هم در اختیار نمی‌گذارند و همین موضوع سبب نارضایتی بیشتر مردم شده است.
به گزارش رهیاب، قدم‌های خوبی برداشته شد، البته روی کاغذ. ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای کامل طرح‌های آب و فاضلاب، ۸۰ هزار میلیارد برای لایروبی کارون و چند هزار میلیارد دیگر برای احیای تالاب‌ها و مقابله با ریزگرد‌ها. این مصوبات اما نیاز به اجرا شدن دارند چرا که مشکلات مردم روی کاغذ نیست تا با کاغذهای مصوبات حل شوند. امروز خوزستان تشنه و بی‌هوا است و روحانی در نیمه راه، در پایان راه چه چیزی انتظار مردم خوزستان را می‌کشد؟
منبع: دانا
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 7834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *