800
۰
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور:

توانبخشی در راستای افزایش حس تعلق در جامعه/علت یابی مهمترین آفت توانبخشی است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه یکی از آفت های مهم در توانبخشی علت یابی است، اظهار داشت: ما باید به عملکرد افراد معلول توجه داشته باشیم و اختلال را در توانبخشی معیار خود قرار دهیم.
hresh
hresh
حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در گفت و گو با شستون با بیان اینکه یکی از آفت های مهم در توانبخشی علت یابی است، اظهار داشت: ما باید به عملکرد افراد معلول توجه داشته باشیم و در توانبخشی اختلال را معیار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش حس تعلق در جامعه باعث توانبخشی موثر در افراد می شود، گفت: این امر ثابت شده است که اگر یک وسیله توانبخشی مناسب را به موقع در دسترس معلول قرار دهیم از شدت معلولیت کاسته می شود و در اجتماعی شدن آنها کمک می کند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور جلوگیری از شدت معلولیت مادر زادی، معلولیت ضایعه نخاعی، تلاش برای رفع ناشنوایی و معلولیت ناشی از تصادفات را از جمله پیشگیری های موثر دانست و افزود: CBR  یا توانبخشی مبتنی بر جامعه با همکاری آحاد جامعه امکان پذیر خواهد بود.
وی با توجه به خدماتی که ارگان ها و ادارات دولتی در زمینه توانبخشی در روستاها نسبت به حاشیه شهرها ارائه کرده اند، تصریح کرد: هدف گزاری این 30 شهرستانی که طرح CBR  شهری در آن اجرا می شود با پوشش مناطق حاشیه نشین همراه خواهد بود.
نحوی نژاد آموزش در داخل خانواده، آموزش خارج از خانواده، وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و رفاه را از جمله محور های فعالیت سازمان بهزیستی در زمینه توانبخشی دانست و اذعان داشت: آموزش در مدارس ویژه و استثنایی باید تلفیقی باشد که در این زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای از جایگاه خوبی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغال زایی برای افراد معلول باید از روش های سنتی که نسل به نسل در بین افراد منتقل می شود استفاده کنیم و امکاناتی را در اختیار معلولان قرار دهیم که بتوانند در کنار خانواده به راحتی زندگی کنند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در پایان گقت: اگر ارگان ها و نهاد های مختلف همکاری لازم را با سازمان بهزیستی نداشته باشند توانبخشی به معلولین ناقص خواهد بود.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 7882
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *