800
۰
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان:

رفع تصرف ۸۷ هزار متر مربع از اراضی ملی در سراوان/ تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی با حفر چاه غیر مجاز در مک سوخته

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان با بیان اینکه حفر چاه در دشت مک سوخته سراوان عامل اصلی تصرف است، اظهار داشت: حفر هر حلقه چاه بالغ بر 10 هزار هکتار از اراضی را تصرف می کند.
لقفاسث
لقفاسث
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه 30 حلقه چاه به صورت غیر مجاز در دشت مک سوخته سراوان حفر شده است و عامل اصلی تصرف این منطقه می باشد، اظهار داشت: حفر هر حلقه چاه بالغ بر 10 هزار هکتار از اراضی را تصرف کرده است.
وی با اشاره به مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی سال 95 گفت: در شهر جالق و سیرکان بالغ بر 30 هزار هکتار از اراضی ملی تحویل اداره راه و شهرسازی داده شده است و تملک اراضی در شهر گشت با سیر مراحل اداری انجام خواهد شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان با بیان اینکه در روستای دشتوک 50 هکتار نقشه برداری و جهت سیر مراحل تملک به بنیاد مسکن ارائه شده است، افزود: ما جلسات آموزشی با دهیاران و شوراها در خصوص تملک، تغییر و تحول اراضی ملی از منابع طبیعی برگزار کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اراضی تصرف شده در شهر گشت 65 هکتار بوده است، تصریح کرد: نقشه اصلاحی این تصرف به همراه 8 پرورنده قضایی به بنیاد مسکن ارجاع شده است.
دهقان با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری و رفع تصرف اراضی ملی 87 هزار متر مربع از این اراضی در روستای شمس آباد، آسپیچ، ناهوک، کشک رفع تصرف شده است، خاطر نشان کرد: در شهر گشت 8 هکتار تصرف شده است که اداره منابع طبیعی در حال پیگیری این موضوع می باشد.
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی یک وظیفه همگانی می باشد، اذعان داشت: منطقه مک سوخته با توجه به وجود سفره های آبی یکی از مناطقی است که در آن تصرف چشمگیری انجام می شود.
 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان در پایان گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری از اراضی ملی کوشا باشند و متولیان امر با دقت و توجه بیشتری در زمینه واگذاری زمین اقدام کنند تا این موضوع سوء استفاده‌های احتمالی را به حداقل برساند.  
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 7939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *