800
۰
رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان خبر داد

برگزاری مسابقات بومی محلی در روستای هوشک سراوان

رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت دهه کرامت در روستای هوشک خبر داد.
htehser
htehser
مراد شیخ زاده رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت دهه کرامت در روستای هوشک این شهرستان خبر داد و گفت: این بازی در عصر جمعه 6 مرداد ماه در این روستا برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان در روستاهای مختلف شهرستان سراوان برگزار می شود، افزود: این هیئت درنظر دارد هر هفته  در یک روستا نسبت به انجام بازی ها اقدام کند.
رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان احیای رسومات و بازیهای نیاکان و دور کردن نوجوانان از بازی های دیجیتالی را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت:   امروزه شاهد آن هستیم که جوانان، نوجوانان و حتی خردسالان با بازی های دیجیتالی در موبایل ها از هرگونه فعالیت و تحرک دور شده اند.
وی با بیان اینکه  بازی های بومی محلی تلفیقی از شور، نشاط، صبر و تلاش، منطق، احترام و مهمان نوازی است، تصریح کرد: در این بازی ها  دروس ریاضی و قوانین آن به  شخص بازیکن آموخته می شود.
شیخ زاده در پایان خاطر نشان کرد: امید است با همکاری مردم و مسئولین در راستای احیای آداب و سنن نیاکان سیستان و بلوچستانی گام های بزرگی برداشته و برای ایجاد انگیزه در جوانان تلاش کنیم.

انتهای پیام/1675
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 8031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *