رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان خبر داد

برگزاری مسابقات بومی محلی در روستای هوشک سراوان

6 مرداد 1396 ساعت 12:10

رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت دهه کرامت در روستای هوشک خبر داد.


مراد شیخ زاده رئیس هیئت بازی های بومی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت دهه کرامت در روستای هوشک این شهرستان خبر داد و گفت: این بازی در عصر جمعه 6 مرداد ماه در این روستا برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان در روستاهای مختلف شهرستان سراوان برگزار می شود، افزود: این هیئت درنظر دارد هر هفته  در یک روستا نسبت به انجام بازی ها اقدام کند.
رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان احیای رسومات و بازیهای نیاکان و دور کردن نوجوانان از بازی های دیجیتالی را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت:   امروزه شاهد آن هستیم که جوانان، نوجوانان و حتی خردسالان با بازی های دیجیتالی در موبایل ها از هرگونه فعالیت و تحرک دور شده اند.
وی با بیان اینکه  بازی های بومی محلی تلفیقی از شور، نشاط، صبر و تلاش، منطق، احترام و مهمان نوازی است، تصریح کرد: در این بازی ها  دروس ریاضی و قوانین آن به  شخص بازیکن آموخته می شود.
شیخ زاده در پایان خاطر نشان کرد: امید است با همکاری مردم و مسئولین در راستای احیای آداب و سنن نیاکان سیستان و بلوچستانی گام های بزرگی برداشته و برای ایجاد انگیزه در جوانان تلاش کنیم.

انتهای پیام/1675


کد مطلب: 8031

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8031/برگزاری-مسابقات-بومی-محلی-روستای-هوشک-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir